وزیر باید پتانسیل‌های ICT را مورد حمایت قانونی، سیاسی و مالی قرار دهد

حسین طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وزیر جدید ارتباطات باید از نظر مدیریتی و احاطه به تکنیک‌های مدیریت مثل برنامه‌ریزی‌های راهبردی و مدیریت مالی در سطح کلان اطلاعات خوبی داشته باشد که بتواند پروژه‌های ملی را درحوزه مورد نظر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به نحو احسن پیاده‌سازی …

حسین طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وزیر جدید ارتباطات باید از نظر مدیریتی و احاطه به تکنیک‌های مدیریت مثل برنامه‌ریزی‌های راهبردی و مدیریت مالی در سطح کلان اطلاعات خوبی داشته باشد که بتواند پروژه‌های ملی را درحوزه مورد نظر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به نحو احسن پیاده‌سازی کند.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: وزیر ارتباطات باید شناختی مناسب از سایر دستگاه‌های اجرایی و ارتباط آن‌ها با هم و وزارت ICT داشته باشد.
وی افزود: وزیر ICT باید بتواند با یک هم‌افزایی کامل در دولت توسط تمام وزرا به اهداف و آرمان‌هایی که دولت تعیین می‌کند برسد تا از اختلاف در اجرای طرح ها و پروژه‌ها جلوگیری شود.
طالبی گفت: وزیر از نظر تخصصی در حوزه مورد نظر باید متخصص باشد یعنی در رشته تحصیلی با حوزه فعالیت وزارتخانه‌ مربوط باشد؛ مثلا در حوزه ICT وزیر باید رشته تحصیلی‌اش به نوعی دررابطه با رشته‌های مرتبط با ICT باشد و دارای تجربه کافی حداقل ۸ تا ۱۰ سال در آن رشته مورد نظر یا حوزه فعالیتی که به آن وزارت منتصب خواهد شد باشد.
این کارشناس ابراز کرد: از آنجا که وزارت ICT یک وزارتخانه فرادستگاهی است یعنی به کلیه دستگاه‌های اجرایی سرویس‌هایی مثل ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و ایجاد نرم‌افزارهای ملی می‌دهد، باید فردی باشد که شناختی مناسب از سایر دستگاه‌های اجرایی و ارتباط آن‌ها با هم و با خود وزارت ICT داشته باشد و در نهایت این وزیر باید فردی آشنا به سیاست البته نه سیاست‌زده و نه تابع امواج سیاسی باشد.
وی گفت: وزیر باید یک برنامه مشخص و منسجمی نسبت به کارها و اقداماتی که می‌خواهد انجام دهد در طول چهار سال مسوولیش داشته باشد و از بعد اعتقادی و رویکردی هم به پتانسیل‌ها و توان‌های داخلی معتقد باشد و آنها را به فعل تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا