تاخیر در واکنش به تروجانهای جدید توسط محصولات ضد ویروس مشهور

از نکات برجسته این گزارش می توان به افزایش شدید تعداد ویروس های جدید که از طریق ایمیل منتشر می شود اشاره کرد که بیشتر نرم افزارهای بزرگ و مشهور ضد ویروس برای چندین ساعت قادر به دفاع و واکنش در مقابل آنها نبوده اند. یکی از دلایل افزایش شیوع این تروجانها تکنولوژی جدید آنهاست …

از نکات برجسته این گزارش می توان به افزایش شدید تعداد ویروس های جدید که از طریق ایمیل منتشر می شود اشاره کرد که بیشتر نرم افزارهای بزرگ و مشهور ضد ویروس برای چندین ساعت قادر به دفاع و واکنش در مقابل آنها نبوده اند.
یکی از دلایل افزایش شیوع این تروجانها تکنولوژی جدید آنهاست که محصولات ضد ویروس مختلف به طور متوسط زمانی بین ۴ تا ۸۰ ساعت برای کشف آنها اختصاص دادند. در مقابل ، Cyberoam با بهره گیری از ضد ویروس کسپرسکی و سیستم پیشرفته ضد هرزنامه خود (تکنولوژی کشف الگوی برگشتی – RPD ) که توسط شرکت Commtouch ارائه شده،  در اولین لحظات از شیوع هر ویروس یا تروجان،  آنرا فوراَ شناسایی و مسدود می کند. زیرا در ساعات اولیه انتشار، میلیون ها نفر از کاربران آسیب پذیر می توانند آلوده شوند.
Abhilash Sonwane ، قائم مقام و مدیر محصولات ، Cyberoam در این باره می گوید: “ویروس های امروز ، کرمها و تروجانها ، نقاط ضعف ضد ویروس های سنتی را هدف قرار داده و از ناتوانی و تعلل آنها در واکنش به این تهدیدات جدید در بازه کوتاه زمانی نهایت بهره را می برند”. 
فراهم بودن بستر برای ادامه فعالیت یک تروجان یا ویروس زمینه ساز بروز تهدیدات دیگر خواهد بود. بر همین  اساس، یکی از این ترفند های کلاهبرداری،  بواسطه کدی که در بین سایر کدهای صفحات وب یک سایت آموزشی بصورت مخفیانه قرار می گیرد، از سیستم امنیتی رد شده و مسیر برای سرقتهای اطلاعاتی و ربودن شناسه و رمز کاربران ، هموار می شود.
بنا بر گزارش ارائه شده در این زمینه، می توان به گسترش استفاده هرزنامه ها از مضامین حوادث جاری از جمله مرگ مایکل جکسون و یا گسترش آنفولانزا خوکی که برای کاربران جذاب می باشد، اشاره کرد. در میان ۱۰ دسته بندی وب سایتها (Web 2.0) ، بیشترین میزان آلودگی به کدهای مخرب، مربوط به وب سایتهای حاوی فایل های چند رسانه ای مثل فیلم ها و موزیک ها می باشد که مراجعه کنندگان زیادی دارند.
Cyberoam با استفاده از تکنولوژی RPDTM Commtouch هرزنامه‌های جدید را در ابتدای شروع فعالیتشان ، از طریق تعداد نمونه‌های منتشر‌شده‌شان تشخیص می‌دهد. نتیجه این است که شرکتها به کمک سیستم ضدهرزنامه Cyberoam محافظت کاملی در برابر تهدیدات با قالبها و زبانهای مختلف دریافت خواهندکرد. این موضوع بر خلاف ضد هرزنامه های رایج ، که بر بررسی محتوی ایمیل تکیه دارد بوده و به معنای عدم نیاز به تجزیه و تحلیل حجم زیادی از اطلاعات و افزایش ترافیک اینترنت می باشد. همچنین شناسایی انواع اسپم ها در غالب تصویر، کدهای HTML و … با هر زبانی  از دیگر توانائیهای این سیستم است.
۲۰/۱۵ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا