رئیس سازمان فضایی برای تصدی پست وزارت ارتباطات معرفی شد

به گزارش سازمان خبری موبنا محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری روز گذشته رئیس سازمان فضایی ایران را برای پست وزارت ارتباطات به مجلس معرفی کرد.تقی پور دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۳۶۴، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت- سال ۱۳۷۹ و دوره دکتری علوم پیشرفته مدیریت خود را ازسال ۱۳۸۴ …

به گزارش سازمان خبری موبنا محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری روز گذشته رئیس سازمان فضایی ایران را برای پست وزارت ارتباطات به مجلس معرفی کرد.
تقی پور دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۳۶۴، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت- سال ۱۳۷۹ و دوره دکتری علوم پیشرفته مدیریت خود را ازسال ۱۳۸۴ آغاز کرده است.
وی پیش از این معاونت تحقیقات صنعتی گروه الکترونیک و مخابرات ۶۷-۱۳۶۴، مدیر صنعت الکترونیک و کامپیوتر-گروه الکترونیک و مخابرات ۶۹-۱۳۶۷، مدیر صنایع امنیت مخابرات-گروه صنایع مخابرات ۱۳۷۵-۱۳۶۹، مدیر عامل صنایع الکترونیک شیراز ۱۳۸۱-۱۳۷۵ و مدیر عامل صنایع مخابرات ایران ۱۳۸۶-۱۳۸۱ بوده است.
پرتاب ماهواره امید یکی از مهم ترین دستاورد های هوافضا در زمان حضور تقی پور در سازمان فضایی ایران به شمار می رود.
سازمان فضایی ایران سازمان ملی فضایی کشور ایران است. وظیفه این سازمان، پژوهش در زمینه استفاده از فضا و برنامه‌ریزی برای گسترش فن‌آوری‌های فضایی کشور با استفاده از دانش بومی و همکاری‌های بین‌المللی است.
توسعه فن‌آوری ماهواره‌ای و مخابرات، سنجش از دور، پرتاب و حمل و نقل فضایی از یک طرف، و توسعه منابع انسانی، ایستگاه‌های زمینی و زیرساخت‌های مناسب جهت هدایت و کنترل ماهواره‌ها از طرف دیگر، محور فعالیتهای سازمان فضایی ایران است.
این سازمان در حال حاضر در حال توسعه فن‌آوری پرتاب فضایی و ساخت ماهواره در ایران است.همچنین سازمان فضایی ایران قصد دارد که تا سال ۱۳۹۷، نخستین فضانورد ایرانی را با استفاده از فن‌آوری بومی به فضا بفرستد.
سازمان فضایی ایران دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است، و بصورت موسسه دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اداره می‌شود.
این سازمان اجرا کننده مصوبات شورای عالی فضایی است، که تصمیم‌گیری در مورد استفاده صلح‌آمیز از فضا در کشور را به عهده دارد. ریاست سازمان فضایی ایران برعهده رضا تقی پور دبیر شورای عالی فضایی است که یکی از معاونین وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز می‌باشد. ریاست شورای عالی فضایی به عهده رئیس جمهور کشور است.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا