وسیله راهنمایی نابینایان با استفاده از زبان شان به بازار می آید

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اسلش گیر ، این وسیله با نام BrainPort معرفی شده است.این وسیله برای اولین با درسال ۲۰۰۶ میلادی معرفی شد و گفته شده بود کاربران با استفاده از آن و یک دوربین و پالس های الکتریکی که به زبان فرد نابینا وارد می شود ، به …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اسلش گیر ، این وسیله با نام BrainPort معرفی شده است.
این وسیله برای اولین با درسال ۲۰۰۶ میلادی معرفی شد و گفته شده بود کاربران با استفاده از آن و یک دوربین و پالس های الکتریکی که به زبان فرد نابینا وارد می شود ، به نوعی بخشی از حس دیدن را درک کنند.
انتظار می رود با بهره گیری از این ابداع ،  وسیله یا دستگاهی برای نابینایان ساخته شود و با هدف تجاری به بازار ارایه شود.
دستگاه BrainPort ازطریق رمز گشایی سیگنالهای الکتریکی کار می کند و سیگنالهای یاد شده به یک دوربین عکاسی که روی سر نابینا قرارداده شد ارسال می شود. این سیگنالها یا پالس های الکتریکی  سپس از طریق دوربین به صورت ملایم و ضعیف  به زبان فرد نابینا منتقل می شود.
به این طریق یک فرد نابینا می تواند از فضای پیش روی خودش اطلاعاتی کسب کرده و موانع و راهها را تشخیص دهد  و حتی می تواند متن ها را بخواند.
این دستگاه درحال حاضر درانتظار دریافت تاییدیه و کسب مجوز از سازمان غدایی ودارویی آمریکا ( FDA ) است و چنانچه این امر تحقق پیدا کند ، BrainPort در اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می شود.
انتظار می رود این وسیله با قیمت ۱۰ هزار دلار فروخته شود.
۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا