فروش گوشی هوشمند ۲۷ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقات گارتنر نشان داد که فصل دوم سال جاری میلادی فروش دستگاه های تلفن همراه با ۶.۱ درصد کاهش روبه رو شد.به گزارش گارتنر تعداد گوشی های فروخته شده در سراسر دنیا طی سه ماهه دوم سال ۲۸۶.۱ میلیون دستگاه بوده که نسبت به …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقات گارتنر نشان داد که فصل دوم سال جاری میلادی فروش دستگاه های تلفن همراه با ۶.۱ درصد کاهش روبه رو شد.
به گزارش گارتنر تعداد گوشی های فروخته شده در سراسر دنیا طی سه ماهه دوم سال ۲۸۶.۱ میلیون دستگاه بوده که نسبت به فصل اول با فروش ۳۰۴.۷ میلیون دستگاه کاهش ۶.۱ درصدی را نشان می دهد.
نوکیا در بخش گوشی هوشمند توانست ۱۸.۴ میلیون دستگاه به فروش برساند و سهم بازارش را به ۴۵ درصد رساند این در حالی است که سال گذشته این رقم ۴۷.۷ درصد بوده است.
شرکت RIM نیز توانست ۷.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند و سهمش را از ۱۷.۳ درصد در سال قبل به ۱۸.۷ درصد رساند.
اپل هم که در سه ماهه دوم سال از گوشی iPhone 3G S رونمایی کرد با فروش ۵.۴ میلیون دستگاه میزان سهمش را از ۲.۸ درصد سال قبل به ۱۳.۳ درصد رساند.
بر اساس گزارش گارتنر شرکت پالم هم با فروش ۲۰۵ هزار دستگاه گوشی در سه ماهه دوم سال به دهمین تولید کننده گوشی هوشمند دنیا تبدیل شد.
نوکیا با فروش ۱۰۵.۴ میلیون دستگاه گوشی همچنان پیشرو بازار باقی ماند اما نسبت به سال قبل میزان سهمش از ۳۹.۵ درصد به ۳۶.۸ درصد کاهش یافت.
سامسونگ هم ۵۵.۴ میلیون دستگاه گوشی فروخت و سهمش را از ۱۵.۲ درصد به ۱۹.۳ درصد افزایش یافت.
ال جی در این مدت ۳۰.۴ میلیون دستگاه فروخت و سهمش از ۸.۸ درصد به ۱۰.۷ درصد افزایش یافت و سومین تولید کننده تلفن همراه دنیا تبدیل شد.
اما موتورولا میزان سهمش از ۱۰ درصد سال گذشته به ۵.۶ درصد کاهش یافت و در سه ماهه دوم سال ۱۵.۹ میلیون دستگاه گوشی به فروش رساند.
سهم بازار سونی اریکسون هم از ۷.۵ درصد با فروش ۱۳.۵ میلیون دستگاه به ۴.۷ درصد کاهش یافت.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا