بازاری که میتوانست از کف نرود

در این میان آنهایی از این دریای مواج رهایی میابند که صاحب نیروهایی خوش فکر و کارآمد هستند و به پشتوانه این  ملوانان زبده کشتی را به ساحل میرسانند.بازار کامپیوتر ما نیز همه ساله دست خوش رکودها و به ندرت شاهد رونق هایی هم است. این اواخر نیز شاهد رکودی بودیم و هستیم. این بحران …

در این میان آنهایی از این دریای مواج رهایی میابند که صاحب نیروهایی خوش فکر و کارآمد هستند و به پشتوانه این  ملوانان زبده کشتی را به ساحل میرسانند.
بازار کامپیوتر ما نیز همه ساله دست خوش رکودها و به ندرت شاهد رونق هایی هم است. این اواخر نیز شاهد رکودی بودیم و هستیم. این بحران که عقبه ای جهانی دارد نه تنها صنف IT را ملتهب کرد، بلکه تمامی اصناف را مورد هجوم خود قرار داد و ترکشهای آن نثار همه¬ی فعالان بازار شد.
 به گفته خوشگو مدیر فروش دریا کامپیوتر که پس از شروع بحران در آذر ماه ۸۷ می پنداشت سال ۸۸ سالی سخت برای بنگاه های اقتصادی به ویژه شرکتهای کامپیوتری خواهد بود، اما چنین نشد. چرا که رونق خوب  بازار در فروردین و اردیبهشت ماه او و دیگر فعالان صنف را متعجب کرد.
مدیر فروش دریا کامپیوتر در مقایسه ای اجمالی روند عرضه و تقاضای بازار طی امسال را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نزولی دانست و اذعان داشت امسال با کاهش ۱۵تا ۲۰ درصدی عرضه و تقاضا نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم.
این کارشناس IT افزود: با وجود اینکه نرخ عرضه و تقاضا کاهش یافته اما در این بین برخی از شرکتها با رشد نیز روبرو بوده اند و توانسته اند سهم بازار خود را افزایش دهند. که دلیل آن هم کاهش سهم بازار دیگر شرکتها و نیز خروج بعضی دیگر، از گردونه این بازار رقابتی بحران زده است.
خوشگو راهکار برون رفت از بحران کنونی را حرکت در جهت رضایتمندی مشتریان دانست. او معتقد است توجه بیشتر به مصرف کننده نهایی راه نجات هر بازاری از رکود است. مشتری مداری و افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور بالا بردن سطح دانش مصرف کننده راه کار مناسبی است برای بازگشت به روزهای تعادل بازار، کما اینکه دریا کامپیوتر خود به واسطه این سیاست اسیر این دریای مواج نشد و به نوعی این بحران را تبدیل به یک فرصت کرد.
این کارشناس IT معتقد است شرکتها بایست رویکرد توجه به مصرف کننده نهایی داشته باشند. او می گوید نکته ای که در اینجا قابل تامل است مبحث گارانتی است. چرا که این مبحث میتواند به نوعی کارت پیروزی در دست هر شرکت عرضه کننده محصول باشد. او در این باره گفت: از آنجایی که ما تولید کننده تکنولوژی نیستیم و تنها عرضه کننده آنیم، می بایست هویتی ایرانی به کالاهای خود دهیم و در واقع کالاها را صاحب ارزش افزوده ایرانی کنیم که این ارزش افزوده همان گارانتی است.
خوشگو همچنین خبر از افزایش قیمت رم و پردازنده های AMD طی ۱۰ روز اخیر داد. او علت افزایش قیمت رم را کاهش تولید چیپ رم های ۶۶۷ و Bus 800 دانست.
وی علت افزایش قیمت پردازنده های AMD را تولید سری جدید پردازنده های برند AMD و کمبود برخی از مدل های قدیمی در بازار ایران دانست.
 20/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا