انگیزه فعالیت در عرصه‌های رایانه‌ای در جوانان ما بالا است

محمدرضا جعفری جلوه در حاشیه بازگشایی نمایشگاه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با نام «بازی‌های سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با شکل‌گیری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روند تولید، ساماندهی، توزیع و عرضه بازی‌های رایانه‌ای توانسته ساماندهی قابل اعتنایی پیدا کند و در دو سه سال آینده می‌توان تاثیرات آن را به …

محمدرضا جعفری جلوه در حاشیه بازگشایی نمایشگاه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با نام «بازی‌های سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با شکل‌گیری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روند تولید، ساماندهی، توزیع و عرضه بازی‌های رایانه‌ای توانسته ساماندهی قابل اعتنایی پیدا کند و در دو سه سال آینده می‌توان تاثیرات آن را به صورت محدود و جهشی مشاهده کرد.
وی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های گذشته ۱۰ الی ۱۵ اثر را در حمایت خودشان قرار داده‌اند و همین تعداد نیز در سال جاری در دست اقدام قرار دارد.
معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی رنکینگ‌ ایرانی را یکی از مهم‌ترین کارهایی صورت گرفته در بنیاد دانست و خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی‌های بازی‌های رایانه‌ای در نقاط مختلف جهان بر اساس فرهنگ خاص آن مناطق، نظام خاص و مربوط به خود را دارد و اگر نظارتی نباشد حمایتی هم مطرح نمی‌شود.
وی تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است حمایت‌ها جایی صورت می‌گیرد و اعمال می‌شوند که اثر دارای ارزش باشد.
جعفری‌جلوه با بیان اینکه هر اثر ارزشمند شایستگی حمایت دارد، افزود: مخاطبی که در کشور به طور عمیق نیازمند بازی‌های خوب، اخلاقی و جذاب است شایستگی استفاده از محصولات تولیدی به عنوان یک اثر ملی را دارد.
وی بیان داشت: بعضی از بازی‌ها در حوزه فرهنگی و هویتی با آنچه مبنای نظام، فرهنگ و شخصیت ایرانی مسلمان است مغایر است.
معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (esra)، بازی‌های موجود در بازار رده‌بندی می‌شوند که این حرکت تاکنون حرکت بسیار موفقی بوده است.
وی افزود: در سال گذشته تعداد یک هزار بازی رده‌بندی شده و تعداد قابل توجهی از آنها به صورت مجاز در بازار امروز قابل عرضه هستند.
جعفری‌جلوه گفت: با این روش بازی‌های خارجی از حالت رها شده بیرون آمده و عرضه آنها در بازار رو به ساماندهی نهایی است.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها در خدمت اهداف فرهنگی، سیاسی و عقیدتی جوامع مختلف قرار می‌گیرند، در حالی که رسانه فرصتی در اختیار بسط فرهنگی و گسترش انتقال فرهنگی در جامعه است که در این راه باید از رسانه مدرن بازی هم بهره گرفت.
معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: ما تلاش می‌کنیم فرهنگ و مبانی معرفتی، جغرافیا و تاریخ و پیشینه تاریخی فرهنگی خودمان را به مخاطبان خود بشناسانیم.
وی با تأکید بر این که محال است که بتوانیم دروازه‌های فرهنگ سرزمین خود را در دنیای ارتباطات و جهان امروز و در عرصه‌های مختلف بر کشورهای دیگر ببندیم، خاطرنشان کرد: ما باید با همه عالم بر اساس فرهنگ خودمان تعامل داشته باشیم و خودمان را به قوی‌ترین شکل و مؤثرترین نحو عرضه کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا