رایزنی کنسرسیوم های داخلی برای در اختیار گرفتن اپراتور سوم

یک مقام مسئول در کنسرسیوم زین ایران در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به ناکامی کنسرسیوم های داخلی و سرمایه گذاران خارجی برای در دست گرفتن پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ، اظهار داشت: هماهنگی و مشورتهایی میان طرف های داخلی کنسرسیوم زین ایران و کنسرسیوم تامین اتصالات صورت گرفته تا …

یک مقام مسئول در کنسرسیوم زین ایران در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به ناکامی کنسرسیوم های داخلی و سرمایه گذاران خارجی برای در دست گرفتن پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ، اظهار داشت: هماهنگی و مشورتهایی میان طرف های داخلی کنسرسیوم زین ایران و کنسرسیوم تامین اتصالات صورت گرفته تا برای در اختیار گرفتن پروژه اپراتور سوم پیشنهادی به وزارت ارتباطات ارائه دهند.
وی  با بیان اینکه مباحثی مبنی براینکه وزارت ارتباطات درنظر دارد این پروژه را به شرکت های توانمند داخلی واگذار کند شنیده شده است ، گفت : اگر این تصمیم قطعی شد طرف های داخلی حاضر در مزایده اپراتور سوم ، آمادگی خود را اعلام می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه طبق قانون مزایده ، این پروژه باید به برنده اول و یا دوم سپرده می شد و یا تجدید مزایده صورت می گرفت ، خاطرنشان کرد: طرف های داخلی کنسرسیوم های زین ایران و تامین اتصالات برای در دست گرفتن این پروژه با یکدیگر تعامل کرده و به توافق رسیده اند.
وی با اظهار امیدواری از اینکه وزارت ارتباطات در تصمیم نهایی خود این پیشنهاد طرف های داخلی را مدنظر قرار دهد ، افزود: برای انجام این پروژه ملی طرف های داخلی دیگر کنسرسیوم های حاضر در مزایده نیز اظهار آمادگی کرده اند و مذاکراتی با این شرکت ها صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری خارجی که هدف این پروژه ملی است از طریق خرید تکنولوژی و مشاوره نیز امکان پذیر است.
به گزارش موبنا پرونده اپراتور سوم تلفن همراه ، پس از دو بار ناکامی در انتخاب برنده ، هم اکنون روی میز دولت قرار دارد و قرار است هیات دولت و نمایندگانی از مجلس در مورد آن تصمیم گیری کنند.
استفاده از شرکت های توانمند داخلی و نیز تجدید مزایده از جمله راه حل های پیشنهادی مسئولان برای برون رفت از چالش فعلی این پروژه است.
نتایج مزایده اپراتور سوم دی ماه سال ۸۷ اعلام شد که در پی آن کنسرسیوم تامین – اتصالات برنده اول و کنسرسیوم زین ایران به عنوان برنده دوم انتخاب شدند اما مذاکرات با آنها برای اجرای این پروژه تاکنون ناکام مانده است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا