فروش گوشی های هوشمند قوت یافت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از موبایل بورن، بر اساس گزارش IDC تعداد گوشی های فروخته شده در سه ماهه دوم سال در سراسر دنیا ۲۷۰ میلیون دستگاه گوشی گزارش شد، درحالی که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با فروش ۳۰۱ میلیون دستگاه بازار تلفن همراه با کاهش ۱۰ درصدی …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از موبایل بورن، بر اساس گزارش IDC تعداد گوشی های فروخته شده در سه ماهه دوم سال در سراسر دنیا ۲۷۰ میلیون دستگاه گوشی گزارش شد، درحالی که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با فروش ۳۰۱ میلیون دستگاه بازار تلفن همراه با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد.
با این حال فروش گوشی های هوشمند به قوت خود باقی بود.
بر اساس این گزارش شرکت های نوکیا، سامسونگ، ال جی، RIM و اپل با توجه به بحران اقتصادی و کاهش میزان در آمدی که در طول سه ماهه دوم سال داشتند تمام انتظارشان به سوی گوشی های پیشرفته جلب شد و به این ترتیب برای رقابت با یکدیگر اقدام به کاهش قیمت این مدل گوشی ها کردند.
البته درباره میزان فروش گوشی های هوشمند هنوز خبری منتشر نشده است.
اپل و RIM در بازار جهانی به عنوان بازیگر خرد باقی ماندند اما بخش اعظم سهم بازار توسط شرکت های دیگر با گوشی های پیشرفته تر ربوده شد.
سامسونگ در سه ماهه دوم سال با افزایش ۴ درصدی سهم مواجه شد و به این ترتیب میزان سهمش از ۱۵.۲ به ۱۹.۴ درصد رسید.
سهم ال جی هم از ۹.۳ درصد با افزایش دو درصدی به ۱۱.۱ درصد رسید.
اما شرکت های نوکیا، موتورولا و سونی اریکسون بخشی از میزان سهمشان را از دست دادند.
اگر چه میزان سهم نوکیا از ۴۰.۴ درصد سال گذشته به ۳۸.۳ درصد کاهش یافت اما باز هم عنوان بازیگر ارشد را به خود اختصاص داد. موتورولا ۴ درصد از میزان سهمش را از دست داد و سونی اریکسون نسبت به سال گذشته با ۳ درصد کاهش میزان سهم مواجه شد.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا