سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ های مخابراتی ثبت اختراع شد

به گزارش سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران اعلام کرد: سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ های مخابراتی هیچ نمونه داخلی و خارجی نداشته و لذا نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، این سامانه موفق به ثبت اختراع شده است.هدف از طراحی و پیاده سازی سامانه سکوی تایید نمونه، ارزیابی …

به گزارش سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران اعلام کرد: سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ های مخابراتی هیچ نمونه داخلی و خارجی نداشته و لذا نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، این سامانه موفق به ثبت اختراع شده است.
هدف از طراحی و پیاده سازی سامانه سکوی تایید نمونه، ارزیابی سوئیچ های مخابراتی از نظر سیگنالیگ است که با استفاده از این سامانه، سوئیچ موردنظر برای تست در یک شبکه  شبیه سازی شده قرار گرفته و سیگنالینگ شبیه سازی شده برای آن ارسال می شود و پاسخهای سوئیچ، مورد ارزیابی تطبیقی قرار می گیرد.
آزمونهای تطبیقی شامل گروهی از آزمونهای از پیش انتخاب شده است که با انتخاب کاربر آغاز می شوند و منجر به نتیجه موفق یا نا موفق می گردند.
این سامانه قادر است سوئیچ را تحت آزمونهای کارایی نیز قرار دهد. این آزمونها با تنظیم پارامترهای مشخصی که در ترافیک اهمیت دارند آغاز می شود و نتیجه آزمون به صورت داده آماری، نمودار و داده زمانی ارائه می گردد.
این سامانه قادر به ارزیابی سوئیچ های دارای سیگنالینگ SS7، PRI  و V5.2 می باشد و به جهت این قابلیت، عنوان STAP (Signaling Type Approval System) برای آن برگزیده شده است.
مرکز تحقیقات مخابرات ایران در راستای فعالیتهای پژوهشی و به منظور ایجاد بستر لازم جهت تایید نمونه Type Approval)) سامانه های مخابراتی و ارزیابی محصولاتی که قرار است در شبکه مخابرات کشور نصب شود، اقدام به طراحی و ساخت سکوی آزمایش تایید نمونه بخش سیگنالینگ سوئیچ های مخابراتی کرد که در نهایت منجر به ثبت اختراع سامانه مذکور شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا