مخابرات ایران ۵۱درصد سهام خود را به ارزش ۵/۱۵ میلیارد دلار را واگذار می‌کند

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی شرکت مخابرات ایران، ارزش کل پایه بلوک مدیریتی مخابرات با احتساب قیمت ۳۴۰تومانی هر سهم معادل ۷ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان (۸/۷میلیارد دلار) به دست می‌آید. از سوی دیگر ارزش پایه کل سهام شرکت نیز به ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (۵/ ۱۵   میلیارد دلار) …

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی شرکت مخابرات ایران، ارزش کل پایه بلوک مدیریتی مخابرات با احتساب قیمت ۳۴۰تومانی هر سهم معادل ۷ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان (۸/۷میلیارد دلار) به دست می‌آید.
 از سوی دیگر ارزش پایه کل سهام شرکت نیز به ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (۵/ ۱۵   میلیارد دلار) بالغ می‌شود. متقاضیان خرید بلوک مخابرات باید ۲۰ درصد ارزش معامله را به صورت نقد و مابقی را طی اقساط ۸ساله پرداخت کنند.
 به این ترتیب با فرض انجام معامله در قیمت پایه، خریدار باید یکهزار و ۵۶۰ میلیارد تومان را احتمالاً طی ۳۰ روز کاری به حساب دولت واریز کند.
از سوی دیگر خریدار باید هر ۶ ماه یک بار ۴۸۴ میلیارد تومان اقساط مخابرات را بپردازد.
 سهم ۲۸ درصد برای خارجیان منظور شده، به شرط آنکه سرمایه‌گذار خارجی با یک کنسرسیوم مشارکت کند؛ در این حالت و در صورت تشکیل کنسرسیوم با خارجی‌ها، سهم داخلی‌ها از بلوک مخابرات نیز تا ۲۲ درصد تعیین شده است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا