بهره‌برداری از ۱۰۰دستگاه خود دریافت پستی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش، محمدحسن محبیان عراقی در حاشیه این کنفرانس گفت: سالانه بیش از یک میلیارد محموله پستی توسط پست ایران در کشور جابه جا می شود که سرانه هر فرد ایرانی نزدیک به ۱۵ مرسوله است البته این سرانه پستی در کشورهای پیشرفته …

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش، محمدحسن محبیان عراقی در حاشیه این کنفرانس گفت: سالانه بیش از یک میلیارد محموله پستی توسط پست ایران در کشور جابه جا می شود که سرانه هر فرد ایرانی نزدیک به ۱۵ مرسوله است البته این سرانه پستی در کشورهای پیشرفته در این امر به ۷۰۰ مرسوله هم می‌رسد که ما سعی داریم تا با ارتقای سیستم خود سهم بیشتری را در توزیع و پخش بر عهده پست بگذاریم.
وی اظهار داشت: برای ارتقای سیستم پستی کشور ما توانستیم دستگا‌ه‌های ATM خودکار پستی را فراهم کنیم که به زودی در مراکز پستی کشور مستقر می‌شوند و تا پایان امسال ۱۰۰ مرکز شبانه‌روزی به دستگاه‌های ATM خودکار پستی برای برخی مرسولات پستی مجهز خواهند شد.
وی افزود: در رابطه با نوآوری در نظام پستی کشور برنامه ریزی‌های خاصی صورت گرفته است تا این بخش همگام با تحولات روز دنیا پیش رود در این راستا ما زیرساخت‌های پست را تغییر دادیم و بسیاری از واحدهای پستی الان از زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی بهره‌مند شده است. در بخش مبادلات پستی هم وسایل نقلیه به GPS و سیستم‌های راهیابی و مدیریت مسیر مجهز شده است.
مدیرعامل پست ادامه داد: در بخش توزیع با وجود ۷ هزار نیروی کار در شهرها و روستاها در بسیاری از جاها همان بخش سنتی وجود دارد اما برای مرسولات پستی ویژه پیش بینی شده است که از مسیرهای ویژه زمینی و هوایی استفاده شود که اکنون زمان پست مرسولات ویژه در شهر تهران تا ۴ ساعت و استانی هم تا کمتر از نصف روز در نظر گرفته شده است.
محبیان با اشاره به مجهز شدن سیستم پستی کشور به رایانه‌های PDA گفت: برای اینکه بتوانیم مرسولات را ردیابی کنیم و یا به موقع تحویل بدهیم سیستم پست کشور را به سیستم کامپیوتری دستی مجهز می‌شود که مرسولات با خواندن بارکد و ثبت زمان تحویل در سیستم آنلاین قابل ردیابی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا