ممنوعیت بازی های مافیایی در چین

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، به گفته وزارت فرهنگ چین، بازی‌هایی که درباره گروه‌های خیابانی و مافیایی است، حرکات و گفتار ناپسند، قمار یا خشونت را ترویج می‌کنند و فرهنگ و اخلاق سنتی چین را زیر سوال می برند؛ این بازی‌ها مردم را به فریب و قتل و غارت تشویق …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، به گفته وزارت فرهنگ چین، بازی‌هایی که درباره گروه‌های خیابانی و مافیایی است، حرکات و گفتار ناپسند، قمار یا خشونت را ترویج می‌کنند و فرهنگ و اخلاق سنتی چین را زیر سوال می برند؛ این بازی‌ها مردم را به فریب و قتل و غارت تشویق می‌کند و زندگی گانگسترها را می‌ستاید.
دولت چین اعلام کرد سایت‌هایی که به ترویج این بازی‌ها بپردازند، به شدت مجازات خواهند شد.
وزارت فرهنگ چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازی‌های مافیایی رفتار و حرکات گانگستر مابانه و ضد اجتماعی از جمله قتل و غارت، تجاوز و کلاهبرداری را دربرمی‌گیرد و خشونت و خون ریزی را در میان کاربران اشاعه می‌دهد.
چین با ۳۳۸ میلیون کاربر اینترنت، بزرگ‌ترین جمعیت آنلاین جهان را داراست و اینترنت یکی از پورتال‌هایی است که جمعیت عمده‌ای از مردم چین با آن سر و کار دارند. از این رو دولت این کشور سخت گیری‌های شدیدی را بر محتوای تحت وب اعمال می‌کند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا