فاکس کان به بازماندگان کارمند خودکشی کرده غرامت داد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” نیویورک تایمز” ،  فاکس کان این غرامت را به خانواده قربانی داده است.” سان دانیانگ” (Sun Danyong) ، مهندس ۲۵ ساله شرکت فاکس کان  در ارتباط با مفقود شدن یکی از نمونه های سری و اولیه گوشی نسل چهارمی آی فون ساخت شرکت اپل که …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” نیویورک تایمز” ،  فاکس کان این غرامت را به خانواده قربانی داده است.
” سان دانیانگ” (Sun Danyong) ، مهندس ۲۵ ساله شرکت فاکس کان  در ارتباط با مفقود شدن یکی از نمونه های سری و اولیه گوشی نسل چهارمی آی فون ساخت شرکت اپل که دراختیارش بود ، روز ۱۶ جولای ( ۲۵ تیر) خودکشی کرد.
علت خودکشی این مهندس جوان ، جستجوی بدون مجوز آپارتمان وی و همچنین مورد ضرب و شتم قراردادن وی اعلام شده است.
وی از طبقه دوازدهم ساختمان محل اقامتش خود را به پایین پرت کرد. شرکت فاکس کان اعلام کرد به خانواده دانیاگ که در حقیقت بیشترین لطمه را از این رخداد متحمل شده اند ،  مبلغ ۴۴ هزار دلار و یک لپ تاپ اپل بعنوان غرامت داد.
مقامهای فاکس کان که بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه درجهان است، مدعی است دستوراخراج کارمندی را که خودکشی کرده ، صادر نکرده بود.
دراین حال ، ” گروه هان های” (Hon Hai Group ) بزرگترین مقاطعه کار در تولید لوازم الکترونیکی که با شرکت فاکس کان همکاری می کند ، استخدام یکی از مقام های امنیتی شاغل در واحدهای این شرکت را به حال تعلیق درآورد. این شرکت با نام مستعار “GU ” از وی نام می برد و اعلام کرده است اطلاعات لازم را درباره وی دراختیار مقامهای چین قرارداده است.
شرکت اپل نیز درانتظار انتشار نتایج تحقیقات رسمی قبل از هرگونه اقدام است.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا