مشترکان از وصل پیامک ذوق زده نشدند

پیامک دومین موهبت تلفن همراه در کشور پس از تماس صوتی بود که نصیب مشترکان تلفن همراه دولتی شد.اما این موهبت نه چندان ماندگار دچار قطعی های چند باره شد.مشترکان تلفن همراه اپراتور اول، اپراتور دوم و تالیا هر کدام به گونه ای در این ماجرا ضرر کردند.البته نباید شرکت های ارزش افزوده را هم …

پیامک دومین موهبت تلفن همراه در کشور پس از تماس صوتی بود که نصیب مشترکان تلفن همراه دولتی شد.
اما این موهبت نه چندان ماندگار دچار قطعی های چند باره شد.مشترکان تلفن همراه اپراتور اول، اپراتور دوم و تالیا هر کدام به گونه ای در این ماجرا ضرر کردند.
البته نباید شرکت های ارزش افزوده را هم در این ماجرا ها فراموش کرد. آنها نیز به نوبه خود حدود دو ماه دچار رکود شدند.
حال پس از ۴۰ روز که سیستم پیامک وصل شده است، مشترکان واکنش های متفاوتی از خود نشان داده اند.
بسیاری از این مشترکان می گویند که دیگر تمایلی به استفاده از پیامک دولتی و حتی سیمکارت دولتی ندارند و به دنبال اپراتور جدیدی هستند.
برخی نیز بنا به دلایل کاری و سایر موراد نمی توانند سیمکارت دولتی خود را کنار بگذارند اما قصد دارند دیگر حتی المقدور از سیستم پیامک همراه اول استفاده نکنند.
پرسش اساسی از مسوولان امر این است، آیا  زمانی که سهام مخابرات ایران بطور کامل وارد بورس شد و حتی اپراتور سوم نیز به بازار آمد، با توجه به درآمد زایی پیامک دولت باز هم می تواند در چرخه کاری اپراترو خصوصی که سهامدار آن مردم و شرکت ها هستند دخالت و به هر بهانه ای سیستم پیامک را قطع کند؟
سهامداران در مجمع اخیر مخابرات ایران نیز به این موضع اشاره کرده اند و پرسیده اند؛ چگونه در آینده باید از دخالت دولت در شرکت های خصوصی جلوگیری کرد؟
در هر صورت شرکت های خصوصی و مشترکان در مدت ۴۰ روز گذشته از قطعی پیامک متضرر شده اند و حس عدم استفاده از پیامک و یا عادت به عدم استفاده از این سیستم در بین مشترکان رسوخ کرده  است.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا