پوشش تلفن همراه در ۹۰ درصد از روستاها

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مقدم – مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد – با بیان این مطلب اظهار کرد: برای این منظور از مجموع ۳۹۷ سایت تلفن همراه (BTS) راه‌اندازی شده در سطح استان، ۱۲۳ سایت در روستاها و جاده‌ها در حال سرویس‌دهی هستند. مدیر عامل مخابرات استان یزد با بیان این …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مقدم – مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد – با بیان این مطلب اظهار کرد: برای این منظور از مجموع ۳۹۷ سایت تلفن همراه (BTS) راه‌اندازی شده در سطح استان، ۱۲۳ سایت در روستاها و جاده‌ها در حال سرویس‌دهی هستند.

مدیر عامل مخابرات استان یزد با بیان این مطلب که طی سه سال گذشته، ۷۹ درصد از روستائیان استان یزد از خدمات دیتا و اینترنت بهره‌مند شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۵۶ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این دفاتر خدمات پست، پست بانک و مخابرات از جمله خدمات دیتا و اینترنت به روستائیان ارایه می‌شود که به واسطه آن تعداد زیادی از سفرهای غیرضروری آن‌ها به شهرها حذف شده است.

مقدم درباره واگذاری تلفن همراه روستایی به روستائیان نیز اظهار کرد: تاکنون و با نصب ۴۱ سایت تلفن همراه، حدود یک هزار ۴۰۰ شماره تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده است.

او با اشاره به ایجاد ظرفیت ۴۰ هزار شماره‌ای تلفن همراه روستایی تصریح کرد: با تلاش‌های در دست اقدام و تا پایان سال تعداد سایت‌های تلفن همراه (BTS) در نظر گرفته شده برای این منظور به ۸۲ عدد افزایش خواهد یافت که به واسطه آن تعداد زیادی از روستاها تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت.

رئیس هیات مدیره مخابرات استان یزد با بیان این مطلب که ارایه تلفن خانگی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار به صورت کامل صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۳۴۲ شماره تلفن در ۱۳۷ مرکز تلفن روستایی استان، مشغول به کار است.

وی با اشاره به اجرای برنامه چهارم توسعه درباره ارتباط‌ ‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، یک سال زودتر از موعد مقرر تصریح کرد: استان یزد علاوه بر اجرای برنامه چهارم، ارایه تلفن خانگی به ۷۲ درصد از روستاها دارای جمعیت بین ۱۰ تا ۲۰ خانوار عملیاتی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا