نظام قضایی کشور به فناوری های نوین تجهیز می شود

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، اظهار داشت: طبق قانون اساسی ، قوه قضاییه جایگاه عمده ای در تحقق گسترش عدالت در کشور دارد که به موجب آن نظم و امنیت در جامعه برقرار می شود.وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، توسعه قضایی ، هدف کلان و راهبرد …

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، اظهار داشت: طبق قانون اساسی ، قوه قضاییه جایگاه عمده ای در تحقق گسترش عدالت در کشور دارد که به موجب آن نظم و امنیت در جامعه برقرار می شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، توسعه قضایی ، هدف کلان و راهبرد اساسی قوه قضاییه است که برمبنای آن تجهیز نظام قضایی کشور به فناوری های نوین در دستور کار قرار گرفته است.
صدرنوری از توسعه نرم افزارهای کاربردی ، زیرساخت شبکه های محلی و گسترده و نیز تجهیزات و سخت افزار به عنوان شاخص های نظام جامع ICT نام برد و گفت: توسعه نظام امنیت ، خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات و مدیریت و سازماندهی از دیگر مقوله های این نظام است.
وی به سیستم دادرسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این سیستم مدیریت پرونده قضایی ، عمده ترین طرح توسعه قضایی در حوزه IT است که وضعیت رسیدگی به پرونده های مختلف در سراسر کشور را امکان پذیر می کند.
به گفته سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ، با این سیستم توان ارزیابی و نظارت قضایی در کشور ارتقا می یابد و ارزشیابی و نظارت سلسله مراتبی و مستقیم بر فعالیت قضات و دادگاهها صورت می گیرد.
بیش از شش هزار شعبه دادگستری در سراسر کشور مجهز به سیستم دادرسی الکترونیک شده اند و ارتباط بیش از ۷۰۰ نقطه قضایی نیز از طریق طرح شبکه گسترده اختصاصی (VPN ) برقرار است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا