مجلس خواستار تجدید مزایده اپراتور سوم شد

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت پرونده اپراتور سوم  کاملا مشخص است و برای تعیین برنده نهایی مزایده ، یا باید دوباره مزایده برگزار شود و یا به صورت قانونی فردی مناسب ،این پروژه را در اختیار گیرد.  به گفته وی به دلیل طی کردن مراحل اداری، …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت پرونده اپراتور سوم  کاملا مشخص است و برای تعیین برنده نهایی مزایده ، یا باید دوباره مزایده برگزار شود و یا به صورت قانونی فردی مناسب ،این پروژه را در اختیار گیرد. 
به گفته وی به دلیل طی کردن مراحل اداری، تجدید مزایده اپراتورسوم تلفن همراه زمان بر نخواهد بود.
رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه تجدید مزایده اپرانورسوم تلفن همراه اشکالی ندارد و برخلاف قوانین مندرج نیست، گفت: مجلس با تشکیل کارگروهی اقدامات لازم را برای ساماندهی وضعیت این اپراتور انجام می دهد.
وی افزود: در حال حاضر کارگروه مذکور که متشکل ازنمایندگان وزارت ارتباطات و نمایندگان مجلس خواهد بود، تشکیل نشده و این کارگروه پس از اتمام تعطیلات مجلس فعالیت خود را آغاز می کند.
به گزارش موبنا کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اپراتور اماراتی اتصالات ۲۳دی ماه به عنوان برنده نهایی مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور انتخاب شد و قراربود این اپراتوردر ۱۵سال، مبلغ ۱۶هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت و ۱۷میلیون مشترک جذب کند.
اما وزیر ارتباطات ۲۰اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد که این کنسرسیوم نتوانست از فرصت سرمایه گذاری در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران استفاده کند.
کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما ، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی “زین” است که بعد از کنسرسیوم تامین – اتصالات به عنوان نفر دوم در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور برگزیده شده  بود که این اپراتور نیز به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در زمان مقرر از پروژه اپراتور سوم کنار گذاشته شد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا