شرکت های فعال در VOIP تاکنون یک میلیارد تومان ضرر کرده اند

ژیرایر وارتانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با احتساب هزینه ثابت شرکت ها نظیر حقوق پرسنل ، بیمه، مالیات، هزینه اجاره ، مالکیت و عدم فروش کارت های تلفن بین الملل گفت: شرکت های ارائه دهنده تلفن اینترنتی در این مدت به صورت میانگین ۱۰ میلیون تومان ضرر کرده اند که …

ژیرایر وارتانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با احتساب هزینه ثابت شرکت ها نظیر حقوق پرسنل ، بیمه، مالیات، هزینه اجاره ، مالکیت و عدم فروش کارت های تلفن بین الملل گفت: شرکت های ارائه دهنده تلفن اینترنتی در این مدت به صورت میانگین ۱۰ میلیون تومان ضرر کرده اند که این میزان نیز با توجه به شرایط شرکت ها متفاوت است.
وی افزود: متولی صدور پروانه برای فعالیت شرکت های VOIP از لحاظ قانونی تعریف شده است در نتیجه ادعای شرکت زیرساخت برای ارائه مجوز به این شرکت ها از هیچ گونه وجاهت قانونی برخوردار نیست.
به همین منظور هیچ سازمان و نهادی مسئولیت ضرر و زیان های شرکت های VOIP  را به عهده نمی گیرند.
وی با تاکید براینکه مسئول صدور مجوز برای فعالیت  شرکت های VOIP  شرکت ارتباطات زیر ساخت نیست و این موضوع در اختیار رگولاتوری است ، گفت : اخذ  مجوز فعالیت از طرف شرکت زیرساخت به چند شرکت معدود از لحاظ حقوقی موضوعی کاملا بی اساس است.
وارتانیان گفت: بر اساس بخشنامه سازمان تنظیم مقررات ، شرکتهای VOIP که از قبل مجوز فعالیت از مخابرات داشتند و یا اینکه دارندگان مجوز که اعتبار آنان به پایان رسیده، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت شرکت های VOIP ارتباطی به اتفاقات اخیر کشور ندارد، گفت: در این ایام ترمنیشن انجام می شد و ارتباط ” اورجینیشن ” نیز از مجاری سه شرکت برنده زیرساخت فعال بود.
عضو کمیته تلفن اینترنتی انجمن ISP ها خاطرنشان کرد: شرکت زیرساخت باید پیش از جلوگیری از فعالیت شرکت های VOIP به صورت رسمی اعلام می کرد که این شرکت ها مجاز به ارائه سرویس  نیستند.
وی افزود: در شرایط فعلی تمامی شرکت های VOIP در بلاتکلیفی به سر می برند و برخی مسائل حقوقی و قضایی برای آنها پیش آمده است.
به گفته وی ،هزینه ارتباطات بین الملل از مجاری سه شرکت برنده زیرساخت حدود ۵/۲ برابر افزایش پیدا کرده است.
به گزارش موبنا بیش از ۱۰۰ شرکت در حوزه تلفن اینترنتی فعال هستند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا