مدیرعامل پست‌بانک عضو هیأت مدیره موسسه بانک های پس انداز شد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک ایران درنامه انتصاب رییس کل مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز آمده که این امر پاسخی است به خواسته‌های چندین‌ساله این سازمان که نماینده‌ای از منطقه خاورمیانه در جمع اعضای هیأت مدیره این مؤسسه حضور داشته باشد.این انتصاب که در پانزدهمین اجلاس WSBI که از تاریخ ۲۹ الی …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک ایران درنامه انتصاب رییس کل مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز آمده که این امر پاسخی است به خواسته‌های چندین‌ساله این سازمان که نماینده‌ای از منطقه خاورمیانه در جمع اعضای هیأت مدیره این مؤسسه حضور داشته باشد.
این انتصاب که در پانزدهمین اجلاس WSBI که از تاریخ ۲۹ الی ۳۰ ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی در تایلند صورت گرفت، براساس مفاد بند ۱۴ قوانین و مقررات مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز پایه ریزی شده است.
بر اساس این گزارش اجلاس پانزدهم WSBI در رابطه با ثبات خرده ‌بانکداری و تأثیرات آن بر چالش‌های موجودبرگزار شد که از جمله اهداف آن بررسی چگونگی دسترسی روستاها به خدمات مالی بانکی بود و در این زمینه تجربیات دکتر افضلی وپست‌بانک ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت. لذا متن سخنرانی مدیرعامل بانک به درخواست اعضا توزیع شد تا به الهام از آن به عنوان راهنمایی برای شروع برنامه‌های مشابه در کشورهای منطقه گردد.
تعریف و تحلیل سیاست های WSBI با الهام از اساسنامه و قوانین موجود، تعریف موقعیت موسسه در مقام طرف‌های سوم، شرکت و همکاری در تنظیم و ارائه بودجه پیشنهادی و تهیه گزارش سالانه و انتخاب رییس کل، معاون و خزانه‌دار WSBI و همچنین اعضای سازمانها و دفاتر مشترک مؤسسه و گروه بانک‌های پس‌انداز اروپا(ESBG) از بهترین وظایف اعضاء هیات مدیره موسسه جهانی بانکهای پس‌انداز WSBI است.
موسسه جهانی بانکهای پس‌انداز در سال ۱۹۹۴ با علامت اختصاری WSBI در قالب یک سازمان بین‌المللی غیر انتفاعی و با هدف نمایندگی و حفاظت از منافع بانکهای پس‌انداز موسسات مالی خرد، کوچک و متوسط در دو سطح ملی و بین‌المللی تاسیس شد و ۱۰۸ عضو از ۹۱ کشور جهان را دارا بوده و مقر آن در بروکسل بلژیک قرار دارد. پست‌بانک ایران نیز به عنوان یک بانک با دارا بودن ۴۰۰ شعبه و بیش از ۹ هزار دفتر خدمات بانکی شهری و روستایی با ماهیت بانکداری خرد، عضو و یکی از اعضای فعال این موسسه است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا