دولت الکترونیک در ایران اجرا نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر جلالی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری افزود: پیامدهای ناشی از توسعه آی تی ایران را نابود می کند. وی خاطرنشان کرد: نیاز بشر در دنیای کنونی به فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در زندگی اجتماعی، پذیرش ریسک …

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر جلالی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری افزود: پیامدهای ناشی از توسعه آی تی ایران را نابود می کند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز بشر در دنیای کنونی به فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در زندگی اجتماعی، پذیرش ریسک و توسعه اقتصادی نقش بسزایی ایفاء می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه ایران از قطار توسعه فناوری اطلاعات بسیار عقب مانده است، تصریح کرد: در ایران دولت الکترونیکی، بهداشت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی هنوز به معنای واقعی آن اجرایی نمی شود.

جلالی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۴ خدمت توسط آی تی در شهرهای توسعه یافته جهان اجرا می شود، یادآور شد: عدم توجه و اعتقاد متولیان شهری کشور به فناوری اطلاعات، سبب لطمات جبران ناپذیری به اعتبارات عمرانی کشور شده است.

وی با اعلام این مهم که مردم ایران از دولتمردان در توسعه آی تی پیشی گرفته اند، یادآور شد: آی تی سبب ارزش افزوده و ایجاد اشتغال می شود.

جلالی تشخیص سرعت تغییر فناوری های روز، دسترسی به دانایی، کوچک شدن ابزار دسترسی به اطلاعات را از عوامل توسعه جامعه اطلاعاتی ذکر کرد و گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در دنیا ۱۰۰ ولی در ایران کمتر از ۷۰ درصد است.

وی همچنین در مورد توسعه دیجیتالی و تلفن همراه در دنیا گفت: نسل چهارم تلفن همراه به زودی وارد بازار شده که می توان به تنهایی ۵۴۰ دلار درآمد ناخالص ملی برای کشورها فراهم کند.

مجری سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تقویت یادگیری الکترونیکی خاطرنشان کرد: توجه مدیران مازندران برای توسعه آی تی در ادارات افزایش یابد.

ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران و شرکت نمایشگاهی سرسبز طبرستان در کیلومتر هفت جاده ساری نکا همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ تا ۲۹ تیرماه دایر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا