مردم از کارت تلفن اینترنتی معتبر استفاده کنند

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به گفته برخی از مشترکان در روزهای گذشته برخی از شرکت‌های ارایه کننده خدمات تلفن بین‌المللی با پیام‌هایی به استفاده‌کنندگان از کارت‌های تماس بین‌المللی خود افزایش نرخ هر دقیقه مکالمه با کلیه مقاصد را اعلام کرده و اشاره کرده بودند که پس از رفع اختلالات قیمت‌های جدید تغییر …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به گفته برخی از مشترکان در روزهای گذشته برخی از شرکت‌های ارایه کننده خدمات تلفن بین‌المللی با پیام‌هایی به استفاده‌کنندگان از کارت‌های تماس بین‌المللی خود افزایش نرخ هر دقیقه مکالمه با کلیه مقاصد را اعلام کرده و اشاره کرده بودند که پس از رفع اختلالات قیمت‌های جدید تغییر خواهد داشت.
این موضوع به شدت موجب نارضایتی مشترکان یا شرکت‌هایی شده که به دلایل مختلف از کارت‌های تلفن بین‌الملل برای تماس‌های خارجی خود استفاده می‌کنند.
اما محمدباقر ظهوری‌فر – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات ایسنا درباره این موضوع گفت: با توجه به اینکه بارها در این رابطه به مردم هشدار داده بودیم اما برخی به خرید کارت‌های تلفن بین‌الملل از شرکت‌های فاقد مجوز اقدام کردند و در زمان استفاده از این کارت‌ها با پیام‌های مختلفی مواجه شدند.
به گفته وی پیش از این به مردم گفته شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد جهت تضییع نشدن حق کسانی که دارای مجوز قانونی هستند مدارک شرکت‌هایی که با مجوز قانونی در حوزه‌ تلفن اینترنتی فعالیت می‌کند را دریافت کند که در این صورت شرکت‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، شناسایی خواهند شد و تا زمانی که قانون جرائم رایانه‌یی اجرایی شود، بر اساس این قانون با شرکت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود.
ظهوری‌فر با بیان این که آمار شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت می‌کنند چند برابر شرکت‌های قانونی است تصریح کرد: به شرکت‌ها هشدار داده‌ایم تا مدارک خود را دال بر فعالیت قانونی به ما ارایه دهند. زیرا مسلما اگر IP شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند، قطع شود کسانی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند ارتباطاتشان قطع شده و نمی‌توانند از کارت‌های تلفن اینترنتی خود استفاده کنند و این به ضرر آن‌ها خواهد بود.
وی پیش از این نیزخاطر نشان کرده بود:‌ زمان این کار و قطع ارتباط مشخص نیست و شاید این کار طی یک ماه و یا چند ماه دیگر صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، چندی قبل سه شرکت برنده مزایده VOIP زیرساخت به نام‌های شرکت‌های تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویریزد معرفی شده بودند.
شرکت ارتباطات زیرساخت به تمامی شرکت‌های فعال در عرصه تلفن اینترنتی اعلام کرد که نشانی IP خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال کنند. بدین ترتیب تمامی شرکت‌های ISP ،PAP و دیگر شرکت‌هایی که مجوز VOIP از سازمان تنظیم مقررات و یا دیگر شرکت‌های وابسته به شرکت مخابرات ایران دریافت کرده‌اند باید ضمن ارسال مجوز و تمامی مدارک و مستندات فعالیت خود، نشانی IP خود را نیز به منظور شناسایی در شبکه تا تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه ۸۸ به اداره کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده بود که درصورت عدم ارسال اطلاعات یاد شده، شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ گونه مسوولیتی در قبال مشکلات بعدی آن شرکت‌ها، نخواهد داشت.
پس از آن در اطلاعیه دیگر شرکت زیرساخت عنوان شد که کدهای ارتباطی برندگان مزایده VOIP شرکت زیرساخت تماس بین‌الملل محسوب می‌شود و از این رو در صورت محدودیت تماس بین‌الملل برروی هر خط تلفن محدودیت تماس با کدهای VOIP نیز بر این شماره‌ها اعمال می‌شود.
بر این اساس خطوط تلفن مشترکان مسکونی، سازمان‌ها، ارگان‌ها و شماره‌ها و وزارتخانه‌ها و … که سرویس بین‌الملل (دو صفر) آن‌ها مسدود است، کدهای دسترسی VOIP بین‌الملل ۰۲۰، ۰۳۰ و ۰۴۰ نیز برای آن‌ها مسدود خواهد شد.
ظهوری‌فر دراین باره توضیح داده بود: با توجه به اتمام دوره مجوز شرکت‌های فعال در حوزه VOIP احتمال قطع سرویس این شرکت‌ها در هر لحظه وجود دارد و بر همین اساس به تمامی دارندگان کارت تلفن اینترنتی پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از این موضوع هر چه سریع‌تر اکانت خود را استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا