راه اندازی بیشترین تعداد دفاترICT روستایی در آذربایجان شرقی

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، محمد فرقانی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تا پایان سال جاری، تعداد دفاتر خدمات ارتباط روستایی در سطح استان به ۸۰۰ دفتر خواهد رسید. وی ادامه داد: خدمات پست، مخابرات و پست بانک در این دفاتر به روستائیان …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، محمد فرقانی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تا پایان سال جاری، تعداد دفاتر خدمات ارتباط روستایی در سطح استان به ۸۰۰ دفتر خواهد رسید.
وی ادامه داد: خدمات پست، مخابرات و پست بانک در این دفاتر به روستائیان ارایه می شود و به واسطه آن، رفت و آمدهای زائدی که برای انجام برخی امور مالی از قبیل پرداخت قبوض مختلف صورت می گرفت، حذف شده است.
فرقانی با بیان اینکه رومینگ همراه اول با تلفن همراه روستایی در سطح استان برقرار شده است، خاطرنشان کرد: روزانه و به طور متوسط، ۱۲ هزار مکالمه تلفن همراه از محل برقراری این سرویس از سوی روستائیان انجام می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ روستای استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه سراسری قرار دارند.
مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی در خصوص تلفن همراه روستایی در این استان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ سایت تلفن همراه در سطح استان به منظور ارایه خدمات تلفن همراه روستایی نصب و راه اندازی شده است.
وی تأکید کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته، تا پایان سال جاری، تعداد BTS های پیش بینی شده برای ارایه این سرویس به روستائیان به ۷۹۰ عدد خواهد رسید.
فرقانی با بیان اینکه هم اکنون تلفن همراه روستایی به ۲۰۰ روستا ارایه شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت سازی لازم برای واگذاری ۵۰۰ هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی، صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با بیان اینکه تلفن خانگی به تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار ارایه شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، این سرویس به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به غیر از ۱۰ روستا ارایه شده که این تعداد باقی مانده نیز تا پایان سال از این قسمت بهره مند خواهند شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا