مدیران آیکان با فیلتر محتوا موافق نیستند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل ازسی آی او، پیتر دنگیت(Peter Dengate)، رییس هیات مدیره آیکان(شرکت ثبت نام‌ها و ارقام اینترنت) اعلام کرد که دولت استرالیا با اجرای طرح نصب فیلتر اینترنت ملی از خود جلوه بدی خواهد ساخت.دنگیت با اشاره به اینکه فیلترهای محتوای اینترنتی ملی در سطح اجرای قانون ناموثرند، گفت: …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل ازسی آی او، پیتر دنگیت(Peter Dengate)، رییس هیات مدیره آیکان(شرکت ثبت نام‌ها و ارقام اینترنت) اعلام کرد که دولت استرالیا با اجرای طرح نصب فیلتر اینترنت ملی از خود جلوه بدی خواهد ساخت.
دنگیت با اشاره به اینکه فیلترهای محتوای اینترنتی ملی در سطح اجرای قانون ناموثرند، گفت: من مشکلی با قواعد کلی این طرح ندارم، ولی مواد سانسور در خارج از این کشور بسیار مشکل‌ساز بوده و این ابزار هزینه زیادی دارد.
طرح جدید استرالیا که توسط استفان کونروی، وزیر ارتباطات فدرال این کشور مطرح شده، ظاهرا مکانیسمی برای کنترل انتشار و دسترسی به محتواهای هرزه‌نگاری است. اما این امر با مخالفت جوامع مختلفی نظیر کاربران اینترنت و ارایه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی همراه بوده و منتقدان معتقدند که چنین اقداماتی عملا قابل اجرا نیست و تنها باعث عدم دسترسی به برخی سایت‌های مجاز و کند شدن اینترنت می‌شود.
دولت فدرال استرالیا در حال بررسی این طرح و آزمایش آن با کمک ۸ شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنت است تا بتواند کارآمدی فیلترها را ارزیابی کرده و تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا