استفاده از سرویس GPRS و MMS امکانپذیر نیست

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از وصل مجدد شبکه پیامک برخی مشترکان با انبوه پیامک‌هایی مواجه شدند که چندین بار برایشان ارسال شد، تا جایی که این پرسش ازسوی ربخی از رسانه‌ها مطرح شد که آیا این رویداد اقدامی برای جبران خسارت مالی است که طی چند هفته گذشته تحمل شده و …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از وصل مجدد شبکه پیامک برخی مشترکان با انبوه پیامک‌هایی مواجه شدند که چندین بار برایشان ارسال شد، تا جایی که این پرسش ازسوی ربخی از رسانه‌ها مطرح شد که آیا این رویداد اقدامی برای جبران خسارت مالی است که طی چند هفته گذشته تحمل شده و می ـواند نوعی درآمدزایی باشد؟ اما مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با رد این موضوع گفت: مسلم است که شبکه به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد.
داوود زارعیان درباره اینکه آیا مشترک ارسال کننده از بابت ارسال شدن چندباره پیام هزینه متحمل خواهد شد، تاکید کرد: اگر مشترکی پیام خود را با فرض این که این پیام ارسال نشده، چندین بار بفرستد، در آن زمان هزینه پیامک‌ها را خود می‌پردازد، اما اگر احیانا به دلیل اشکالات فنی این پیام چند بار ارسال شود فقط هزینه یک پیام از مشترک دریافت خواهد شد.
در رسانه‌ها همچنین آمده بود که پس از وصل مجدد سیستم، برخی از پیامک‌هایی که پیش از قطع سیستم ارسال شده بودن، پس از گذشت مدت زمان طولانی حدود ۲۰ روزه تازه دریافت شده که بعضا مربوط به پیام‌های انتخاباتی بوده و خود نوعی بار روانی خاصی ایجاد کرده است. زارعیان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پیامک‌هایی که در طی چند هفته گذشته و از زمان قطع سیستم پیامک توسط مشترکان ارسال شده، توسط سیستم و بعد از وصل شبکه‌ ارسال شوند، گفت: چنین موضوعی امکان ندارد؛ زیرا پیامک‌ها بعد از ارسال به مدت ۱۲ و حداکثر ۲۴ ساعت در شبکه برای ارسال ذخیره می‌شوند.
همچنین گفته شده بود که مخابرات برای جبران خسارت مالی خود در قبوض این دوره میزان تعرفه مکالمات و یا پیامک‌ها را به نوعی افزایش خواهد داد که مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات در جواب به این موضوع گفت: مشترکان به ما اعتماد داشته باشند و ما نیز به آن‌ها اعتماد داریم و به طور قطع هیچ افزایشی را نخواهیم داشت و هرگونه تغییر تعرفه‌یی جز از طریق مجاری قانونی انجام نشده و امکان‌پذیر نیست.
پس از وصل مجدد سیستم ارسال پیامک عنوان شد که سیستم ارزش افزوده GPRS ,MMS هم وصل می‌شود، اما به گفته بسیاری از مشترکان استفاده از این سرویس‌ها امکان‌پذیر نبوده و ظاهرا سیستم ارسال پیامک‌های انبوه توسط سه شرکت طرف قرارداد با مخابرات نیز هنوز فعال نشده است که مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این زمینه هم گفت: امیدواریم این سرویس‌ها نیز تا پایان هفته جاری وصل شوند.
اما زارعیان درباره اختلال در آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه گفت: طبیعی است که‌ وقتی برای مدتی در شبکه مشکل وجود داشته باشد، در راستای عادی و نرمال کردن مشکلات فنی و بازگرداندن شبکه به روال عادی اختلالاتی در شبکه به‌وجود آید.
به گفته او درباره شبکه پیامک هم کل شبکه ارسال قطع شده بود؛ بنابراین عملیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با فعالیت یک تیم فنی برای نرمال کردن شبکه در حال انجام بوده و سیستمی برروی شبکه در حال تعریف است که با شبکه را با اختلال مواجه کرده است.
گفتنی است تماس با هیچ‌یک از مسوولان مربوطه در شرکت ارتباطات سیار ایران برای دریافت پاسخ شفاف و روشن و اطلاع‌رسانی به مشترکان تلفن همراه درباره تمام موضوعات مطرح شده در گزارش فوق تا لحظه مخابره این گزارش امکانپذیر نشد. این در حالی است که هفته گذشته رییس سازمان بازرسی کل کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس درباره قطع سیستم پیامک و اشکالات و اختلالات اجرایی ایجاد شده، پاسخگویی و توضیحات لازم از سوی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و مسوولان مربوطه را خواستار شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا