ارسال اساسنامه پست به دولت برای واگذاری به بخش خصوصی

محمد حسن محبیان عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری فارس درباره وضعیت حضور شرکت پست در بورس اظهار داشت: در سال گذشته شرکت پست مصوبه هیأت وزیران را برای ورود به بورس گرفت.وی افزود: در سال جاری نیز اساسنامه دو شرکت پست اپراتور اول و سازمان زیر ساخت پستی که همان بخش حاکمیتی پست …

محمد حسن محبیان عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری فارس درباره وضعیت حضور شرکت پست در بورس اظهار داشت: در سال گذشته شرکت پست مصوبه هیأت وزیران را برای ورود به بورس گرفت.
وی افزود: در سال جاری نیز اساسنامه دو شرکت پست اپراتور اول و سازمان زیر ساخت پستی که همان بخش حاکمیتی پست است را تدوین کرده و برای تصویب به دولت فرستاده شده که به محض تصویب اساسنانه بخش حاکمیتی، این بخش زیر نظر وزارت ارتباطات به کار خود ادامه خواهد داد.
مدیر عامل شرکت پست گفت: بر این اساس بخش حاکمیتی پست زمانی که زیر نظر وزارت‌ ارتباطات کار کند کار نظارت بر امور پستی پست‌های خصوصی را برعهده خواهد داشت.
محبیان عراقی تصریح کرد: در صورتی که اسانامه شرکت پست تصویب شود شرکت پست به بورس خواهد رفت و در حال حاضر نیز به سازمان خصوصی سازی معرفی شده تا کارگروه آن تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه زمان ورود به بورس شرکت پست را سازمان خصوصی سازی تعیین می‌کند، گفت: حدود یک ماه ‌ونیم از تدوین اساسنامه و تحویل آن به دولت می‌گذرد و این اساسنامه باید در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شود.
مدیر عامل شرکت پست درخصوص بودجه شرکت پست در سال ۸۸ ، اظهار داشت: بودجه‌ای که در سال جاری به شرکت پست اختصاص داده شده ۲۹۵ میلیارد تومان بودجه جاری و ۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی-ملی است.
به گزارش فارس، در سال گذشته برای شرکت پست ۲۹‌ میلیارد و ۵۸۲‌ میلیون ریال بودجه جهت هزینه‌های عمرانی و ۱۰۷‌میلیارد ریال برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا