۶۵ درصد از روستاهای خراسان شمالی تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارد

به گزارش سازمان خبری موبنا ، حسن اکبری اظهار داشت: براساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال ۸۸، ارتباط رسانی به ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار عملیاتی شده باشد.وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده، یک سال زودتر و با حجمی گسترده تر، برای تمامی روستاهای بالای چهار خانوار، امکان بهره …

به گزارش سازمان خبری موبنا ، حسن اکبری اظهار داشت: براساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال ۸۸، ارتباط رسانی به ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار عملیاتی شده باشد.
وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده، یک سال زودتر و با حجمی گسترده تر، برای تمامی روستاهای بالای چهار خانوار، امکان بهره مندی از نعمت ارتباطات فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تکلیف برنامه چهارم مبنی بر ارایه تلفن خانگی به ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان سال جاری، این شاخص نیز هم اکنون برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یک سال زودتر، محقق شده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مدیرعامل مخابرات استان خراسان شمالی با اشاره به پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها گفت: در حال حاضر، ۶۵ درصد از روستاهای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و نصب سایت های جدید تلفن همراه تا پایان تابستان جاری، این رقم به بالای ۷۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
اکبری درباره دفاتر ICT روستایی گفت: هم اکنون ، ۱۳۵ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان فعال بوده و خدمات پست، مخابرات و پست بانک را به روستائیان ارایه می کنند.
وی تاکید کرد: راه اندازی ۱۵ دفتر جدید ICT روستایی به منظور توسعه پیشخوان دولت از جمله برنامه های سال جاری است که با تلاش های در دست انجام، امیدواریم تا پایان مرداد ماه ۸۸، عملیاتی شود.
به گفته این مقام مسئول، ارایه مجوز ایجاد و راه اندازی دفاتر خدمات ارتباط روستایی به بخش خصوصی به منظور توسعه این نوع از خدمات از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا