آپا از پیامک و “ام ام اس” پشتیبانی می کند

عباس ظریفکار در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، اظهار داشت: با افزایش شمار دانشگاههای مرتبط با طرح آپا، آسیب پذیری مباحث پیامک و ” ام ام اس ” بلوتوث تلفن همراه مورد ارزیابی قرار می گیرد.وی با بیان اینکه در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات یا آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد حوادث …

عباس ظریفکار در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، اظهار داشت: با افزایش شمار دانشگاههای مرتبط با طرح آپا، آسیب پذیری مباحث پیامک و ” ام ام اس ” بلوتوث تلفن همراه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات یا آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای، جنبه های جدیدی در نظر گرفته می شود ، ادامه داد: تلفن همراه نیز در گستره آسیب پذیری های فضای سایبر قرار می گیرد و در این طرح می توان اسپم های این مقوله را کشف کرد.
ظریفکار با اشاره به پیوستن دو دانشگاه شیراز و دانشگاه علم و صنعت به آپا، خاطرنشان کرد: قصد داریم در این دو دانشگاه مباحث امنیتی حوزه تلفن همراه را مورد بررسی قرارداده و برای آن راه حل طرح کنیم.
وی گفت: با توجه به گزارش هایی که از آپای هفت گانه اعلام شد بسیاری از گزارش های ایران مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفت و با گسترش این طرح ، به جرات می توان گفت که دیگر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند.
سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی (CERT ) در مالزی ، خاطرنشان کرد: نماینده مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان نماینده ایران در این کنفرانس حضور داشت و دستاوردهای طرح آپا را ارائه داد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا