مسؤولان از خسارات بیشتر ناشی از این اختلالات جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا پیرو اختلالات گسترده اینترنتی کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مراتب اعتراض بخش خصوصی را به روند کیفی جاری به شرح زیر اعلام ‌می‌دارد:از حوالی ساعت ۲۲ روز بیست و سوم خرداد پهنای باند اینترنتی کشور با اختلالاتی بسیار سنگین و گسترده شامل حداقل ۴۵درصد ریزش بسته‌ها(Packet Loss ) مواجه …

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا پیرو اختلالات گسترده اینترنتی کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مراتب اعتراض بخش خصوصی را به روند کیفی جاری به شرح زیر اعلام ‌می‌دارد:
از حوالی ساعت ۲۲ روز بیست و سوم خرداد پهنای باند اینترنتی کشور با اختلالاتی بسیار سنگین و گسترده شامل حداقل ۴۵درصد ریزش بسته‌ها(Packet Loss ) مواجه شده و در عمل استفاده از این بستر ارتباطی برای میلیون‌ها کاربر غیر ممکن است.
این روند از حدود ساعت ۲بامداد روز گذشته بهبود نسبی یافت، اما مجددا از ساعت ۷:۳۰ صبح با شدت روبه وخامت گذاشته به نحوی که با دراختیار داشتن کمتر از ۲۰ درصد پهنای باند اینترتی، امکان ارائه خدمات به کاربران داخل کشور، میسر نبوده و بهره برداری از شبکه اینترنت دراکثر مناطق کشور برای کاربران غیرممکن شده است.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه ۱۴۰۰شرکت اینترنتی متولی ارائه خدمات اینترنتی به بیش از ۲۵ میلیون نفر کاربر فعال اینترنتی در کشور هستند سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان متولی بخش خصوصی فناوری اطلاعات، از خسارات هنگفت ناشی از عدم امکان بهره برداری و هدر رفتن ساعتها وقت کاربران و خسارت وارده به فعالین صنفی اظهار نگرانی می‌کند.
همچنین در شرایط حاضر، امکان برقراری مکالمات بین‌المللی از طریق سرویس تلفن اینترنتی نیز میسر نیست و بیش از ۲۰۰شرکت تلفن اینترنتی نیز در بحران خدمات رسانی و خطر انسداد کسب و کار و خود قرار گرفته‌اند.
یادآور می شود بیش از ۵۰۰ هزار نفر روزانه از خدمات تماس با خارج از کشور توسط بخش خصوصی بهره می‌برند که با وضعیت نابهنجار کیفیت اینترنت، امکان ارائه خدمات به کاربران میسر نیست.
این سازمان انتظار دارد مسؤولین مربوطه هر چه سریعتر پیگیر بهبود وضعیت جاری شده و از خسارات بیشتر ناشی از این اختلالات جدا جلوگیری به عمل آورند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا