تعرفه تلفن همراه نیازمند بازنگری است

 “ابراهیم درستی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل کاهش فعالیت فعالان قانونی و گسترش روز افزون قاچاقچیان تعرفه واردات این کالای ارتباطی حتما باید کاهش یابد.وی افزود: بالا بودن تعرفه واردات و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باعث شده  است تا فعالیت فعالان قانونی به حداقل برسد که …

 “ابراهیم درستی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل کاهش فعالیت فعالان قانونی و گسترش روز افزون قاچاقچیان تعرفه واردات این کالای ارتباطی حتما باید کاهش یابد.
وی افزود: بالا بودن تعرفه واردات و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باعث شده  است تا فعالیت فعالان قانونی به حداقل برسد که به موجب همین امر و  و گسترش روز افزون قاچاقچیان ،  ۹۰ درصد از سهم بازار را از طریق مبادی غیرقانونی تامین می شود.
وی با اشاراه به ثابت ماندن تعرفه گوشی تلفن همراه در سال ۸۸  گفت: با توجه به این شرایط پیش بینی می شود که بازار تلفن همراه کشور نیز همانند سال گذشته با گسترش فعالیت قاچاقچیان روبرو باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه تصریح کرد: با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شاهد افزایش تقاضا برای این کالای ارتباطی خواهیم بود که به موجب این امر شاهد افزایش خریدوفروش گوشی نسبت به گذشته خواهیم شد.
وی افزود: مدتی است که بازار تلفن همراه با تاثیر از رکود اقتصادی به دلیل کاهش خریدوفروش روزهای بی رونقی را سپری کرده است امیدواریم این رکود در بازار پر مصرف ۴۶ میلیونی ایرانی از بین برود .
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا