کودکان ، دیجیتالی بار می آیند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقاتی که به تازگی توسط NPD Group صورت گرفته نشان می دهد که پدر و مادرها در ایالات متحده آمریکا برای تربیت فرزندان خود به فناوری های نوین روی آورده اند و آنها را یک نسل ابزاری با استفاده از گوشی های هوشمند، لپ …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقاتی که به تازگی توسط NPD Group صورت گرفته نشان می دهد که پدر و مادرها در ایالات متحده آمریکا برای تربیت فرزندان خود به فناوری های نوین روی آورده اند و آنها را یک نسل ابزاری با استفاده از گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و کنسول های بازی ویدیویی در خانه پرورش می دهند.
بر اساس این تحقیقات خانواده های آمریکایی که فرزندانی با رنج سنی چهار تا ۱۴ سال دارند به طور میانگین در منزل‌شان ۱۱ دستگاه الکترونیکی وجود دارد.
بر اساس این تحقیقات یک سوم والدین در جریان این بررسی اعلام کرده اند که در طول سال جاری در نظر دارند دستگاه های الکترونیکی مصرفی برای فرزندانشان خریداری کنند.
بچه های کم سن و سال تر با اسباب بازی های الکترونیکی بازی می کنند و آموزش می بینند درحالی که بچه‌ها با رنج سنی بیشتر از دستگاه‌هایی چون تلفن های همراه و دوربین‌های دیجیتالی استفاده می کنند.
کودکانی که از تلفن همراه استفاده می کنند بیشتر ترجیح می دهند از کاربرد پیام کوتاه و ارسال تصاویر یا مکالمه با دستگاه استفاده کنند و این مساله به شدت در حال افزایش است.
تلویزیون و رایانه دو دستگاهی است که بیشترین میزان مصرف را از سوی کودکان دارند و مطالعات نشان داده که استفاده از این دستگاه ها به شدت در حال تغییر است . دستگاه های بسیار پیشرفته و با کیفیت و لپ تاپ ها به زودی جای تلویزیون های امروزی را می گیرد.
۳۷ درصد کودکان از دستگاه های پخش موسیقی دیجیتالی همچون دستگاه های iPod استفاده می کنند، این درحالی است که سال ۲۰۰۵ این رقم ۶ درصد گزارش شده بود.
افزایش استفاده از دستگاه های قابل حمل فرصت بیشتری را برای انتشار محتواهای دیجیتالی فراهم می کند.
این تحقیقات نشان داده در طول سال گذشته موسیقی دیجیتالی، برنامه های تلویزیونی، ویدیوهای موسیقی و کلیپ های ویدیویی آنلاین از رشد شگفت انگیزی برخوردار شده است.
تحقیقات NDP نشان داد که تقریبا یک چهارم کودکان کنسول بازی ویدیویی دارند و دو سوم کاربرانی که از دستگاه های الکترونیکی همچون کامپیوترها، سیستم های کنسول بازی ویدیویی استفاده می کنند بسیار فعال هستند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا