بازار فروش تلفن همراه در رکود

این کاهش فروش مورد پیش‌بینی پس از شش سال رشد بی‌وقفه صورت گرفته و بزرگ‌ترین نزول سه ماهه‌ای از زمان بررسی این بازار در سال ۲۰۰۱ از سوی گارتنر به شمار می‌رود. اما بازار فروش تلفن همراه در ایران و به گفته فعالان این بازار همچون بازارهای جهانی در رکود به سر می‌برد. برای اطلاع …

این کاهش فروش مورد پیش‌بینی پس از شش سال رشد بی‌وقفه صورت گرفته و بزرگ‌ترین نزول سه ماهه‌ای از زمان بررسی این بازار در سال ۲۰۰۱ از سوی گارتنر به شمار می‌رود. اما بازار فروش تلفن همراه در ایران و به گفته فعالان این بازار همچون بازارهای جهانی در رکود به سر می‌برد. برای اطلاع بیشتر با وضع فروش در بازار تلفن‌همراه گفت‌و‌گویی با افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و تلفن همراه داشتیم که می‌خوانید:
براساس آمارهای جهانی میزان فروش تلفن‌همراه در جهان کاهش پیدا کرده است، آیا این روند در بازار داخلی هم وجود دارد؟
بحث کاهش قیمت مطرح است البته وقتی قدرت خرید پایین بیاید و وضع اقتصاد هم چندان مطلوب نباشد، میزان خرید و در نتیجه فروش هم پایین می‌آید، ولی طبیعتا کاهش قیمت در بازار داخلی وجود دارد که علت آن هم، مشکلات اقتصادی است.
یعنی در حال حاضر بازار ایران هم با کاهش قیمت مواجه است، هم کاهش فروش؟
بله تقاضا و قیمت به دلیل شرایط فعلی کاهش پیدا کرده است.
این کاهش قیمت باعث افزایش تقاضا نشده است؟
نه متاسفانه بازار ما نشات گرفته از ورود قاچاق گوشی‌ها است و این کاهش یا افزایشی که شاهد آن هستیم بیشتر در آن حوزه رخ می‌دهد و اگر بخواهیم به طور کلی نظر بدهیم واردات ما که از طریق شرکت‌های رسمی صورت می‌گیرد آن چنان تاثیری در قیمتشان نداشته‌اند، چون این قیمت‌ها تثبیت شده است ممکن است کاهش قیمتی به صورت رسمی داشته باشند، اما چندان محسوس نیست.
در کل کاهش قیمت جهانی روی بازار ما تاثیر گذار است یا خیر؟
نه، چون قیمت جهانی کاهش پیدا کرده است دلیل نمی‌شود که مردم به این بازار هجوم بیاورند؛ چرا که شرایط فعلی بازار ما مانند جهان نیست.
هم‌اکنون بازار فروش تلفن‌همراه داخل چه وضعیتی دارد؟
در حال حاضر در این بازار شاهد رکود و سکون هستیم.
این رکود از کی شروع شده؟
این رکود با شروع سال آغاز شده و در مقطعی نیز شاهد یک نوسانی بودیم، اما معمولا با شروع تابستان و تعطیلات این وضع تغییر پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا