۷۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران باید تا پایان خرداد واگذار شود

دکتر داوود زارعیان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خرم آباد افزود: ۲۰ درصد از این سهام مربوط به دولت می باشد که براساس قانون مجلس شورای اسلامی باید تا پایان خردادماه واگذار شود. وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات دولت در سال ۸۵ شرکت مخابرات ایران جز اولین شرکت …

دکتر داوود زارعیان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خرم آباد افزود: ۲۰ درصد از این سهام مربوط به دولت می باشد که براساس قانون مجلس شورای اسلامی باید تا پایان خردادماه واگذار شود.
وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات دولت در سال ۸۵ شرکت مخابرات ایران جز اولین شرکت هایی بود که در فرآیند واگذاری قرار گرفت تا شرایط واگذاری نظیر تغییر ساختار پرسنلی، وضعیت مالی، حسابرسی مالی و قیمت گذاری را اجرا کند.
وی یادآور شد: از روز ۱۹ مرداد سال ۸۷ وارد بورس شده و پنج درصد سهام را از طریق بورس، ۲۰ درصد از طریق سهام عدالت و پنج درصد دیگر برای کارکنان در نظر گرفته شد.
دکتر زارعیان افزود: در حال حاضر ۳۰درصد سهام شرکت مخابرات ایران واگذار شده است.
وی وظیفه شرکت مخابرات ایران را آماده سازی شرکت برای بورس عنوان کرد و گفت: هیچ مساله ای برای واگذاری سهام در این شرکت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در بحث واگذاری شرکت به بخش خصوصی باید منافع شرکت، سهامداران و شرکت مد نظر باشد افزود: تغییر در ساختار نیروی انسانی باید صورت گیرد و مهندسی مجددی در نیروی انسانی داشته باشیم، اما تعدیل نیرو نخواهیم داشت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: خصوصی سازی در درآمد شرکت مخابرات تاثیر مثبت دارد و می خواهیم که درآمد بالا برود.
وی اظهار داشت: با این اقدام هزینه های جانبی شرکت کم می شود و رقابت انگیزه کارکنان را افزایش می دهد به همین دلیل خصوصی سازی در درآمد شرکت تاثیر فراوانی دارد.
دکتر زارعیان ابراز امیدواری کرد باخصوصی سازی شرکت مخابرات ایران بتوان با ایجاد مشاغل جدید در عرصه ارتباطات اقدام کرد چرا که شرکت خصوصی برای افزایش درآمد کارها و خدمات جدیدی را ارایه می کند که خودبخود اشتغالزا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا