سیستم wimax بزودی در ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زکریا محمد حلمی در چهارمین همایش تجارت الکترونیک با ارایه تاریخچه و شرح حالی از وضعیت فعالیت این شرکت گفت: لیسانس شرکت wimax را اخذ کرده‌ایم و به زودی این سیستم در ایران پیاده خواهد شد.در این مراسم،‌ تکبیری، مسئول انفورماتیک بانک ملی نیز از حضور قدرتمندتر این بانک …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زکریا محمد حلمی در چهارمین همایش تجارت الکترونیک با ارایه تاریخچه و شرح حالی از وضعیت فعالیت این شرکت گفت: لیسانس شرکت wimax را اخذ کرده‌ایم و به زودی این سیستم در ایران پیاده خواهد شد.
در این مراسم،‌ تکبیری، مسئول انفورماتیک بانک ملی نیز از حضور قدرتمندتر این بانک در عرصه‌های جهان پس از تحریم خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۸ میلیون نفر به صورت غیر حضوری عملیات بانکی خود را انجام داده‌اند که ۲۰ درصد آنها مشتریان سال گذشته بودند.
وی افزود: بانک ملی بزرگترین شبکه ATM کشور با ۲۴۰۰ دستگاه را مدیریت می‌کند که این تعداد امسال به ۶ هزار ATM خواهد رسید و تراکنش مالی روزانه این دستگاه‌ها گاهی به ۱۰ میلیون فقره می رسد.
تکبیری اضافه کرد: برای توسعه زیرساخت BTOB اگر بانک‌های دیگر پورتال‌های لازم را فراهم کنند آماده‌ایم این فعالیت را به صورت فرآیندی در MIS سایر بانکها انجام دهیم.
وی با اشاره به فعالیت این بانک در M.COMMERCE گفت: انجام بسیاری از عملیات اولیه با استفاده موبایل امکان‌پذیر شده است. در کارت‌خوانهایی که در گمرکات قرار داده شده نیز بیشترین تراکنش را داشته‌ و تلاش می‌کنیم آن را گسترش دهیم.
نماینده بانک تجارت نیز در این همایش از پوشش اکثر خدمات خرده‌فروشی توسط بانکداری الکترونیک خبر داد و گفت: از مزایای بانکداری الکترونیک می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه و زمان، دسترسی به کانال‌های متعدد بانکی، حمایت از خرده‌فروشان، افزایش میل و غبت مشتریان، نقل و انتقال آسان پول، تجزیه و تحلیل بازارهای هدف، کاهش هزینه دولت و کاهش مراجعین و هزینه‌های سربار اداری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه حرکت سریعی در ایران برای اجرای EBANK شرع شده است گفت: اما از سایر سازمان‌ها و موسسات مرتبط مثل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات انتظار می‌رود در توسعه زیرساخت‌ها با بانک‌ها همپا شوند.
حسینی نماینده شرکت سایپا در این همایش با بیان اینکه سایپا در حال مجهز کردن ۸۰ شرکت تابعه خود به سامانه‌های E Buessinese , Ecrm و crm است گفت: اولین خودروسازی هستیم که فروش الکترونیک را راه اندازی کردیم و اقدام بعدی نیز راه‌اندازی خدمات پس از فروش است.
وی عمده‌ترین مشکل تجارت الکترونیک در ایران را سرعت پایین اینترنت دانست و افزود: ارتباط سایپا با مشتریان و نمایندگان فروش نیز تا حدود زیادی الکترونیک شده و درباره خرید اینترنتی در فاز اول مناقصه اینترنتی خواهیم داشت که سپس بخش عمده‌ای از خریدها اینترنتی انجام خواهد شد.
وی در ادامه گفت: امسال در زمینه اصلا‌ح الگوی مصرف یک هدفگذاری ۱۰ درصدی برای کاهش هزینه‌های خرید انجام دادیم و با سختگیری در اجرای آن به نتایج خوبی در این زمینه دست یافتیم.
حسینی اضافه کرد: انتظار داریم گمرک برای کمک به رقابت پذیری به ما کمک کند. گمرک الکترونیک نیز سریعتر را‌ه‌اندازی شود و درباره حق پرچم نیز از گمرک انتظار همکاری داریم.
رضا جمهوری معاون طرح و برنامه گمرک نیز در ادامه این مراسم گفت: گمرک به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولیان تجارت کشور با رویکرد گمرک الکترونیک در حال اصلاح ساختار گمرک است.
وی افزود: اصلاح ساختار گمرک یکی از ۷ محور طرح تحول اقتصادی است که با انجام ۸ برنامه و ۶ پروژه بر مبنای توسعه IT به استقبال گمرک الکترونیک می رویم.
جمهوری اضافه کرد: تجار ترجیح می‌دهند بدون مراجعه به سازمان‌های صادر کننده، مجوزها را دریافت کنند و از طریق پست کالای آنها به مقصد مطلوبشان هدایت شود.
وی با بیان اینکه گمرک با پروژه ارزش گذاری تحت وب و پنجره واحد مجازی، تحول در نظام تجاری کشور را کلید زده افزود: به عنوان یکی از حامیان اصلی تجارت الکترونیک، تلاش می‌کنیم قدمی در جهت توسعه تجارت الکترونیک در کشور و کشورهای اسلامی برداریم.
وی در پایان، میثاق نامه چهارمین همایش تجارت الکترونیک با رویکرد کشورهای در حال توسعه را قرائت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا