مذاکره با عمان تل برخلاف شرایط اسناد مزایده اپراتورسوم است

محمود خسروی در گفت وگو با سازمان خبری موبنا اظهار داشت: طبق اسناد مزایده چنانچه کنسرسیوم زین ایران شرایط ابلاغ شده برای حضور در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را قبول کند، وارد مرحله بعدی مذاکرات برای این پروژه خواهیم شد.وی گفت: پس از این مرحله با ارائه گزارشی به هیات دولت، تصمیم نهایی برای …

محمود خسروی در گفت وگو با سازمان خبری موبنا اظهار داشت: طبق اسناد مزایده چنانچه کنسرسیوم زین ایران شرایط ابلاغ شده برای حضور در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را قبول کند، وارد مرحله بعدی مذاکرات برای این پروژه خواهیم شد.
وی گفت: پس از این مرحله با ارائه گزارشی به هیات دولت، تصمیم نهایی برای برنده اپراتور سوم تلفن همراه اخذ می شود.
خسروی با بیان اینکه در شرایط فعلی حتی امکان تجدید مزایده اپراتورسوم وجود دارد، ادامه داد: باید منتظر کسب نتیجه مذاکره با کنسرسیوم زین ایران باشیم.
وی مذاکره با عمان تل را به عنوان برنده سوم این مزایده رد کرد و گفت: در شرایط فعلی براساس اسناد مزایده، تنها مذاکره با اپراتورزین صورت گرفته و مذاکره با اپراتورعمان تل برخلاف شرایط مزایده است.
این در حالیست که با وجود برنده اعلام شدن کنسرسیوم تامین– اتصالات در مزایده اپراتور سوم ایران دردی ماه سال ۸۷ ، یک مقام مسئول در کنسرسیوم زین ایران اعلام کرده بود که سازمان تنظیم مقررات همزمان با این کنسرسیوم نیز مذاکره می کرده است.
کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما ، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی “زین” است که بعد از کنسرسیوم تامین – اتصالات به عنوان نفر دوم در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور برگزیده شد.
وزیر ارتباطات اردیبهشت ماه جاری از کنارگذاشتن کنسرسیوم تامین اتصالات از پروژه اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد و اعلام کرد که این کنسرسیوم نتوانست از فرصت سرمایه گذاری در این پروژه مخابراتی استفاده کند.
کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اپراتور اماراتی اتصالات قراربود در عرض ۱۵سال مبلغ ۱۶۰هزار میلیارد ریال به دولت بپردازد.
به نظر می رسد با اعلام کنار گذاشته شدن کنسرسیوم تامین- اتصالات طبق اسناد مزایده کنسرسیوم “زین ایران” اپراتور سوم تلفن همراه ایران را در اختیار بگیرد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا