۶۰۰هزار پورت اینترنت پرسرعت در کشور نصب شده است

حسن رضوانی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: از این تعداد حدود ۲۷۳هزار پورت پرسرعت دایر و در حال استفاده است.وی با بیان اینکه نصب ۶۰۰هزار پورت پرسرعت با توجه به نارسایی ها و مشکلات بخش خصوصی در کشور رقم مطلوبی است گفت: در پروانه فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات …

حسن رضوانی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: از این تعداد حدود ۲۷۳هزار پورت پرسرعت دایر و در حال استفاده است.
وی با بیان اینکه نصب ۶۰۰هزار پورت پرسرعت با توجه به نارسایی ها و مشکلات بخش خصوصی در کشور رقم مطلوبی است گفت: در پروانه فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP ) موانعی وجود داشت که این شرکت ها نتوانستند طبق زمان بندی، تعهدات خود را اجرایی کنند.
رضوانی ادامه داد: نصب برخی از خطوط اینترنت پرسرعت از سوی بخش خصوصی در مناطقی صورت گرفته که مشتری نداشته و یا امکان توزیع بدلیل محدودیت های مخابراتی وجود ندارد به همین دلیل این شرکت ها موفق به دایری تمامی خطوط منصوبه نشده اند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به محدودیت در امکانات مخابراتی خاطرنشان کرد: پروانه شرکت های PAP باید بصورت جامع بررسی شود و برای آینده این شرکت ها طرح جدیدی ارائه گردد.
به گفته وی بررسی در خصوص پروانه فعالیت این شرکت ها در سطح وزارت ارتباطات در حال بررسی است تا راهکار و تمهیدات جدیدی برای برطرف شدن موانع موجود اتخاذ شود.
رضوانی پیش بینی کرد که توافقات مخابرات با شرکت های PAP بزودی انجام پذیرد.
به گزارش موبنا تا پایان برنامه چهارم توسعه کشور(سال ۸۸) ، باید یک میلیون و ۵۰۰هزار پورت پرسرعت در کشور ایجاد شود که بخش خصوصی موظف به راه اندازی یک میلیون و ۲۵۰هزار پورت و مخابرات دولتی نیز موظف به راه اندازی ۲۵۰هزار پورت شده است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا