استمرار عرضه قاچاق گوشی تلفن همراه در بازار

یکی از کارشناسان بازار تلفن همراه با بیان این مطلب به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این میزان تعرفه تاکنون تاثیر مثبت چندانی بر بازار تلفن همراه نداشته و به همین علت  ۹۰ درصد از سهم این بازار پرهیاهو در قبضه قاچاقچیان و عواملی است که خلاف قانون عمل می کنند.“علی جوادی” افزود: تعرفه …

یکی از کارشناسان بازار تلفن همراه با بیان این مطلب به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این میزان تعرفه تاکنون تاثیر مثبت چندانی بر بازار تلفن همراه نداشته و به همین علت  ۹۰ درصد از سهم این بازار پرهیاهو در قبضه قاچاقچیان و عواملی است که خلاف قانون عمل می کنند.
“علی جوادی” افزود: تعرفه کنونی واردات این کالای ارتباطی تاکنون به جلوگیری از قاچاق آن کمکی نکرده اما بخاطر ورود گوشی های قاچاق و دست دوم چینی، قیمت تمامی گوشی ها کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: سود سرشار و تقاضای بالا در بازار گوشی های بدون گارانتی تلفن همراه موجب شده تا سهم قابل توجهی از عرضه این کالای ارتباطی در بازار ایران به  قاچاق اختصاص یابد.
جوادی با اشاره به کاهش فعالیت واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه گفت: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه  فعالیت فعالان قانونی نیز به حداقل رسیده است.
به گزارش موبنا، نابسامانی بازار گوشی تلفن همراه در حالی است که بازار ۴۶میلیونی تلفن همراه همچنان بدون وجود اتحادیه مستقل برای این صنف اداره می شود، و این از جمله عمده ترین دلایلی است که باعث شده سایه قاچاق در بازار تلفن همراه ایران روز به روز گسترش یابد.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا