معاون سخنگوی دولت ازبه کارگیری الفاظ بیگانه درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا “احسان جهاندیده” درمراسم ” اولین جشنواره ICT  ورسانه “با بیان اینکه براینکه جشنواره”ITC” با تاخیر آغازبه کار کرده  است ، گفت: امید است این حرکت آغازی برای برگزاری با کیفیت تر و فراگیر تر جشنواره های بعدی باشد.  وی مقایسه آثار موجود در این حوزه ،افزایش کیفیت مطالب درآینده …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا “احسان جهاندیده” درمراسم ” اولین جشنواره ICT  ورسانه “با بیان اینکه براینکه جشنواره”ITC” با تاخیر آغازبه کار کرده  است ، گفت: امید است این حرکت آغازی برای برگزاری با کیفیت تر و فراگیر تر جشنواره های بعدی باشد. 
وی مقایسه آثار موجود در این حوزه ،افزایش کیفیت مطالب درآینده و ارائه  آثار کارشناسانه تر در حوزه ICT  را ازمزایای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
جهاندیده با اشاره به فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحوزه تکنولوژی جدید روز، گفت: معمولا اصطلاحاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد،اززبان های بیگانه نشات می گیرد .رسانه ها باید به عنوان فرهنگ سازان ، از واژه های مصوب و جایگزین استفاده کنند.
وی گفت: رسانه ها باید با استفاده از کلمات و واژه های جایگزین برای فرهنگ سازی به این مرزوبوم و خدمت به نسل آینده اقدام کنند.
جهاندیده با انتقاد به نامگذاری این جشنواره به نام جشنواره ICT  و رسانه گفت: حتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی این بخش از واژه بیگانه استفاده کرده است. 
وی گفت: اگرچه جشنواره ICT در بعد محتوایی به نقد و بررسی آثار پرداخته است ولی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی رسانه های نوین و دیجیتالی باید به شکل و محتوای مطالب توجه داشته باشد.
وی تصریح کرد: مطالب مربوط به رسانه پیامک و رسانه های دیجیتالی نیزباید در سرفصل های این جشنواره گنجانده شود.
به گفته وی  به دلیل جدی بودن رسانه های دیجیتالی هم اکنون اختلافات حقوقی درباره ماهیت این رسانه ها  وجود دارد.البته بخش مربوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی رسانه های دیجیتال می باشد، هنوزبه میزان مناسب شکل نگرفته است.
جهاندیده با اشاره به اینکه تا چندی پیش وزارت ارتباطات تنها ازطریق تلفن ثابت شناخته می شد، گفت: اکنون علاوه بر خدمات تلفن ثابت، ارائه خدماتی نظیر پیامک تلفن همراه و MMS نیز به سایر خدمات ارائه شده توسط وزارت ارتباطات اضافه شده است.
وی با مناسب ارزیابی کردن دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه گفت: نه تنها برگزاری این دوره ها برای اصحاب رسانه بلکه برای روابط عمومی و سایر بخش های دولت مفید است.
جهاندیده  تصریح کرد: آثاری که در این جشنواره به عنوان آثار برتر معرفی شده الگویی خواهد بود برای افرادی که دراین عرصه  فعالیت می کنندو باعث می شود تا ارزیابی مناسب تر برای مطالب آینده صورت گیرد.
وی برگزاری جشنواره ICT را حرکتی مناسب برای  بالندگی و پویایی  رسانه ها ارزیابی کرد. 
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا