گیگابایت اولین مادربرد دو هسته ای Intel Atom 330 خود را عرضه کرد

به گزارش سازمان خبری موبنا، به نظر می رسد اینتل سعی کرده است تا با طراحی و تولید پردازنده های دو هسته ای اتم، انتقادهایی که از نظر کارایی بر این پردازنده وارد بود را از میان برداشته و بر محبوبیت این معماری جدید در میان کاربرانی که از سیستم های بسیار ارزان قیمت و …

به گزارش سازمان خبری موبنا، به نظر می رسد اینتل سعی کرده است تا با طراحی و تولید پردازنده های دو هسته ای اتم، انتقادهایی که از نظر کارایی بر این پردازنده وارد بود را از میان برداشته و بر محبوبیت این معماری جدید در میان کاربرانی که از سیستم های بسیار ارزان قیمت و یا نت بوک ها استفاده می کنند بیافزاید.
 مادربرد GA-GC330UD به یک پردازنده Intel Atom 330 مجهز است که دارای دوهسته بوده و در فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز عمل می کند. این فرکانس کاری دقیقا مشابه پردازنده های بسیار رایج و مجبوب Atom N270  است. به غیر از دوبرابر شدن تعداد هسته های پردازشی به نظر نمی رسد تغییر دیگری در معماری پردازنده به وجود آمده باشد.
گیگابایت در مادربرد جدید خود از این پردازنده به همراه چیپ ست های سری ۹۵۴GC با پل جنوبی ICH7 استفاده کرده است که اگرچه به اندازه خود پردازنده کم مصرف نیستند اما مصرف توانی در حد چیپ ست های موبایل دارند.
این مادربرد از نظر امکانات جانبی بسیار محدود است که با توجه به حوزه ای که برای آن در نظر گرفته شده است کاملا طبیعی به نظر می رسد.
دو درگاه SATA2 به همراه یک اسلات PCI و یک اسلات توسعه رم که حداکثر از دو گیگابایت حافظه DDR2 667 استفاده می کند همچنین یک درگاه IDE، ۸ درگاه USB2.0 و خروجی صدای شش کاناله تمامی امکاناتی هستند که این مادربرد ارایه می کند.
اگر چه این مادربرد در دسته مادربردهای با کارایی بالا و یا حتی متوسط قرار نمی گیرد و از نظر امکانات توسعه ای نیز محدود است اما با توجه به قیمت بسیار مناسب و کارایی قابل قبول در هنگام اجرای نرم افزارهای عمومی تر، انتظار می رود تا جایگاه خوبی را در بازار به دست آورد.
۲۰/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا