گوشي تلفن همراه به کمک نابينايان مي آيد

به گزارش گروه اخبار خارجي  موبنا به نقل از ” رگاردوير” ،  شرکت آمريکايي ” آي ويزيت” نرم افزاري را با نام ” سي اسکن” طراحي و ارايه کرده است که با استفاده از آن دوربين گوشي قادر به شناسايي همه اشيا و معرفي آن به فرد نابينا است.چنانچه هروسيله يا شيئي درمعرض ديد دوربين …

به گزارش گروه اخبار خارجي  موبنا به نقل از ” رگاردوير” ،  شرکت آمريکايي ” آي ويزيت” نرم افزاري را با نام ” سي اسکن” طراحي و ارايه کرده است که با استفاده از آن دوربين گوشي قادر به شناسايي همه اشيا و معرفي آن به فرد نابينا است.
چنانچه هروسيله يا شيئي درمعرض ديد دوربين گوشي تلفن همراه قراربگيرد يا اگر دوربين به سمت يک جسم هدف گيري شود ، نرم افزار ياد شده ، آن جسم رااز طريق صوت معرفي مي کند.
يک ديتا بيس به نرم افزار تعريف شده کمک مي کند تا اشيا مختلف را شناسايي کند.  ” آي ويزيت ” مدعي است  اين ديتا بيس قابليت آموزش پذيري دارد همچنين احتمالا به کمک يک فرد ديگر هم نيازمند است.
از ديگر قابليت اين نرم افزار ، اسکن و خواندن ليبل ( نوشته هاي) روي بطري يا شيشه هاي دارو براي نابينايان  است.
 د ومين ابزار نرم افزار تعريف شده براي کمک به نابينايان  بانام SeeStar ؛ ابزار شناسايي مکان ومحل است که همانند دو چشم يک کاربر عمل مي کند.
اين نرم افزار با تشخيص و تعيين مسير و با استفاده از تصاوير تهيه و ارسال شده از طريق دوربين گوشي ، مسير را براي فردي که دچار مشکل بينايي است ،  تعريف و راهنمايي مي کند.
اين نرم افزار به اين منظور از برنامه ها و اطلاعات ديتا GPS و Google Maps براي کمک و راهنمايي به نابينايان کمک مي گيرد.
اين دو برنامه جديد با گوشي هاي داراي  سيستم عامل ويند وزموبايل ۵ و قابليت هاي بالاتر که مجهز به صفحه نمايش لمسي و قابليت هاي ۳G است ، همخواني دارند.
نرم افزارهاي SeeScan و SeeStar براي گوشي هاي داراي سيستم عامل ويندوز موبايل تا تابستان سال جاري و براي وسايل ديگر با سيستم هاي عامل ديگر ،  تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادي به بازار عرضه مي شوند.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا