” نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتالي در مهر ماه سال جاري برگزار مي شود “

نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتالي مهرماه امسال برگزار مي‌شودرييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال از حمايت از نرم افزارهايي که پتانسيل صادراتي دارند خبر داد.ستاد خبري دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان کرمانشاه – عيسي زارع پور در حاشيه بازديد از نمايشگاه در گفت و گو با خبرنگاران با تاكيد بر ضرورت حمايت از توليد …

نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتالي مهرماه امسال برگزار مي‌شود
رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال از حمايت از نرم افزارهايي که پتانسيل صادراتي دارند خبر داد.
ستاد خبري دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان کرمانشاه – عيسي زارع پور در حاشيه بازديد از نمايشگاه در گفت و گو با خبرنگاران با تاكيد بر ضرورت حمايت از توليد کنندگان نرم افزارهاي رايانه‌اي گفت: هشت درصد جايزه صادراتي براي صادرکنندگان نرم افزارهاي رايانه‌اي در نظر گرفته شده که دومين جايزه صادراتي در کشور محسوب مي‌شود.
وي افزود: از نرم افزارهاي فرهنگي که پتانسيل صادراتي دارند حمايت و به آنان تسهيلات پرداخت خواهد شد. وي با بيان اينکه سالانه هزار عنوان نرم‌افزار در موضوعات مختلف در کشور توليد مي‌شود، گفت: تاکنون هشت هزار عنوان نرم‌افزار توليد شده و ۵۰۰ شرکت توليدي در داخل کشور شناسايي شده است.
زارع پور با تاکيد بر توجه به قانون کپي رايت در کشور گفت: از سال ۸۶ قانون حمايت از حقوق پديد آورندگان نرم افزارهاي رايانه‌اي به تصويب رسيد که به موجب آن تکثير بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ممنوع شد.
رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال استان کرمانشاه با مثبت ارزيابي کردن برگزاري نمايشگاه در استان‌ها گفت: برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي توليد کننده‌ها را هدايت مي‌کند تا با شناسايي مخاطب محصولاتشان را توليد و به بازار عرضه کنند.
زارع پور ادامه داد: فرهنگسازي و آشنا کردن احاد مردم و مسوولان با ابعاد و چالش‌هاي پيش روي اين فضاي جديد فرهنگي و استفاده صحيح از آن يکي از مهم‌ترين اهداف برپايي نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال است.
وي افزود: توليد کنندگان نرم افزارها و موسسات فرهنگي با ورود به اين عرصه مي‌توانند ضمن اشتغال زايي، فرهنگ غني ايراني اسلامي را نيز بسط و گسترش دهند.  عضو شوراي عالي فناوري اطلاعات کشور ايجاد فضايي براي حمايت از شرکت‌ها و موسسات توليد بازي‌هاي رايانه‌اي و ايجاد محيطي براي همدلي بين توليد کنندگان و فضاي جشنواره‌اي را از ديگر آثار برگزاري نمايشگاه‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال برشمرد.
زارع پور تاکيد کرد: برپايي نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال نقطه شروعي براي ماندگار شدن اين حرکت در استان هاست.
وي با انتقاد از نبود اطلاع‌رساني مناسب در حوزه توليد نرم‌افزار گفت: بسياري از محصولات و نرم افزارهاي رايانه‌اي هنوز به مردم معرفي نشده‌اند و اين مساله نياز به يک عزم همگاني دارد که رسانه‌ها نقش کليدي در ساماندهي و حمايت از رسانه‌هاي ديجيتال دارند.
زارع پور در پاسخ به اين سوال که چرا موسسات بومي کمي در اين نمايشگاه استاني حضور دارند، گفت: اين فضاي جديدي است که موسسات به علت ناآشنايي با آن ريسک نمي‌کنند که بايد با برگزاري اين گونه نمايشگاه‌ها در استان‌ها پتانسيل‌هاي بومي رشد کنند.
وي ادامه داد: پتانسيل‌هاي بسياري در دانشگاه‌هاي کرمانشاه داريم اما جاي تاسف دارد که چرا در اين فضا حضور پيدا نکرده‌اند.
رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود از برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تهران در مهرماه امسال خبر داد و گفت: اين نمايشگاه شامل بخش‌هايي از قبيل معرفي بهترين اثر مبلغ و مروج ارزش‌هاي اسلامي، ايثار و شهادت، انقلاب و امام، ايران شناسي و خط و زبان فارسي است.
زارع پور گفت: از تمام کشورهاي اسلامي براي حضور در اين نمايشگاه دعوت شده که پيش‌بيني مي‌شود بين ۲۰ تا ۳۰ کشور حضور
 پيدا کنند. وي تاکيد کرد: فضاي برگزاري نمايشگاه تهران در سال اول برگزاري ۲۰ هزار متر مربع بود اما امسال به ۱۲۰ هزار متر مربع افزايش پيدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا