مراقبت الكترونيكي در مسير تهران- مشهد راه اندازي مي شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا، سرداراسماعيل احمدي مقدم صبح امروز” يکشنبه ” در دومين كنفرانس شهر الكترونيك با بيان اينكه نيروي انتظامي با استفاده از راهبردهاي متكي بر علم و فناوري بر جلوگيري از افزايش كمي و كارآمدسازي نيروي انساني تاكيد دارد اظهار داشت: نيروي انتظامي در سال ۷۰ و در كشور ۵۰ميليون نفري …

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا، سرداراسماعيل احمدي مقدم صبح امروز” يکشنبه ” در دومين كنفرانس شهر الكترونيك با بيان اينكه نيروي انتظامي با استفاده از راهبردهاي متكي بر علم و فناوري بر جلوگيري از افزايش كمي و كارآمدسازي نيروي انساني تاكيد دارد اظهار داشت: نيروي انتظامي در سال ۷۰ و در كشور ۵۰ميليون نفري شكل گرفت اما امروز با رشد ۵/۱برابري درجمعيت و ۵/۱برابري در استانها و دو برابري در شهرها روبرو هستيم و خدمات آن بين ۲۰ تا ۴۰ برابر افزايش يافته است.
وي افزود: براي آنكه تعداد شهرها راهها بنادر و پايانه ها متناسب با رشد جمعيت افزايش يابد نيازمند سه برابر نيروي انساني نسبت به ۱۸سال گذشته خواهيم بود اما هم اكنون مي بينيم كه اين رقم به ۱۰درصد افزايش يافته و ما همچنان قصد داريم از لحاظ نيروي انساني به نقطه اول در سال ۷۰برگرديم.
سردار احمدي مقدم با تاكيد براينكه نيروي انتظامي در سرعت تحولات جامانده بود ادامه داد: براي جبران عقب ماندگي بايد همپاي تحولات در دنيا گام برداريم و براي تحقق اين امر “الگو بودن” و “الهام بخش بودن” هدف برجسته نيروي انتظامي در چشم انداز توسعه كشور خواهد بود.
وي به توسعه جرايم مجازي و كلاهبرداري هايي تحت عنوان ليزينگ هاي قلابي و شركت هاي هرمي در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: زيرساخت هاي فني و ارتباطي ما براي اين تهاجمات آمادگي ندارد.
فرمانده نيروي انتظامي كشور با بيان اينكه تعداد خودروها در كشور روزبروز در حال افزايش است افزود: براي پاسخگويي به اين نياز بايد الگوها در بخش مديريتي و سياست گذاري تغيير يابد.
احمدي مقدم با اعلام ايجاد ۵۰۰ دفترخدمات الكترونيكي در كشور گفت: اين تعداد تا پايان سال به ۶۰۰دفتر خدمات الكترونيكي افزايش مي يابد و ديگر هيچ شهري بدون دفاتر خدمات الكترونيكي وجود نخواهد داشت.
به گفته وي از ۱۸ميليون خدمت الكترونيكي در سال ۸۷ به ۲۲ميليون خدمت الكترونيكي در سال ۸۸ خواهد رسيد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به صدور و تعويض گواهينامه گذرنامه سوء پيشينه و ديگر خدمات اجرايي كه هم اكنون بر بستر فناوري اطلاعات انجام مي پذيرد خاطرنشان كرد: بزودي گذرنامه ها و گيت هاي فرودگاه ها جمع خواهد شد و براي مردم ويزاي الكترونيكي تا دو سال آينده صادر خواهد شد.
وي با انتقاد از شبكه بانك هاي كشور كه با يكديگر ارتباط ندارند گفت:هم افزايي و اتصالات شبكه بانكي كشور مي تواند در جهت جلوگيري از تخلفات و جرايم اين حوزه و حركت به سمت تجارت الكترونيكي موثر واقع شود.
احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه كاهش ترافيك و كاهش سفر با استفاده از خدمات الكترونيكي ممكن خواهد بود ادامه داد: مراقبت الكترونيكي بايد سرعت داده شود و ظرفيت معابر و سرعت خودروها در بزرگراهها تنظيم خواهد شد.
به گفته وي در عقب مانده ترين كشورهاي دنيا نير سيستم هاي دستي جمع اوري شده و به سمت سيستم هاي الكترونيكي تغيير يافته است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه ۱۵۰تا ۲۰۰ميليارد تومان سالانه براي نيروي انتظامي هزينه ديده شده است خاطرنشان كرد: با اين هزينه درنظر داريم از هزينه نيروي انساني كاسته و سيستم هاي الكترونيكي را گسترش دهيم.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا