ايرادهاي نرم‌افزار در ويرايش سوم نرم‌افزار پيام‌رسان برطرف مي‌شود

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين نرم‌افزار توسط مركز فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شريف (آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول) و يك شركت نرم‌افزاري طراحي و پياده‌سازي شد اما از همان ابتدا و فاز يك تاكنون امكانات حرفه‌يي براي كاربران نداشته است.در واقع مي‌توان گفت با استفاده از نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي مشترکان …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين نرم‌افزار توسط مركز فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شريف (آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول) و يك شركت نرم‌افزاري طراحي و پياده‌سازي شد اما از همان ابتدا و فاز يك تاكنون امكانات حرفه‌يي براي كاربران نداشته است.
در واقع مي‌توان گفت با استفاده از نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي مشترکان مي‌توانند پيامک‌هاي فارسي با حجم حدود ۲۰۰ کاراکتر را ارسال و تنها هزينه يک پيامك را پرداخت کنند و اين در حالي است که در حالت عادي و بدون استفاده از اين نرم‌افزار، پيامک‌هاي فارسي با حجم بيش از ۷۰ کاراکتر به چندين پيامک شکسته مي‌شوند و اين مساله هزينه مضاعفي را بر مشترك تحميل مي‌کند؛ بنابراين استفاده از اين نرم‌افزار نه تنها امکانات فارسي را براي ارسال پيامک‌هاي مشترکان فراهم مي‌سازد، بلکه باعث صرفه‌جويي قابل توجهي در هزينه‌هاي آنان نيز مي‌شود.
اما نكته مهم و بحث‌برانگيز اين است كه اين نرم‌افزار زماني قابل استفاده است كه هم در گوشي فرستنده و هم در گوشي گيرنده نصب شده باشد، اين در حالي است كه در بسياري از گوشي‌ها نمي‌توان اين نرم‌افزار را نصب كرد و اين دو طرفه بودن يكي از مهم‌ترين دلايل استقبال نشدن از اين نرم‌افزار است.
از سويي به اعتقاد بسياري از مشتركان همراه اول اطلاع‌رساني شفاف و كاملي از اين نرم‌افزار از سوي پيمانكار و كارفرما (همراه اول) نشد به عنوان نمونه مشتركان مي‌توانستند از طريق بلوتوث نيز اين فايل را كه توسط مشتركي از سايت ارتباطات سيار دانلود شده را دريافت كنند.
ظاهرا مرکز ICT پيشرفته شريف به عنوان پيمانکار پروژه نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي همراه اول، در حال جمع‌آوري نظرات و رفع باگ‌هاي اين نرم‌افزار است که از سوي کاربران اعلام مي‌شود.
اما به گفته جعفر محمدي – مدير فني پروژه نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي همراه اول- بيشترين مشکل مشترکان تلفن همراه در استفاده از نرم‌افزار پيامک فارسي، مربوط به دريافت نکردن “گزارش ارسال” (delivery report) پيامک‌ها است و عدم تطابق نرم‌افزار پيامک فارسي با برخي گوشي‌هاي خاص از ديگر مشکلاتي است که مشترکان اپراتور اول پس از آزمايش اين نرم‌افزار برروي گوشي‌هاي خود اعلام کرده‌اند.
وي افزود: نرم‌افزار پيام‌رسان همراه اول تاکنون روي ۱۱۷ مدل گوشي موجود در بازار توسط آزمايشگاه موبايل دانشگاه صنعتي شريف تست شده است و از سويي اين نرم‌افزار روي بيش از ۲۱۰ گوشي موجود در بازار توسط کاربران تست غير رسمي شده است و پس از اين مرحله و با توجه به بازخوردهاي ويرايش دوم اين نرم افزار، ويرايش سوم نرم‌افزار پيامک فارسي ارائه خواهد شد.
به گفته مدير فني پروژه نرم‌افزار پيام رسان فارسي همراه اول، نسخه اول و دوم اين نرم‌افزار، صفحه کليد لمسي گوشي‌هاي تلفن همراه را پشتيباني نمي‌کند؛ عمده مشکلات فعلي کاربراني که موفق به دانلود نرم‌افزار پيام رسان فارسي شده‌اند به گوشي هايي مربوط است که داراي صفحه کليد لمسي هستند چرا که اين نرم‌افزار کي‌بوردهاي معمولي را پشتيباني مي‌کند.
ظاهرا مشکلي براي برطرف کردن مشکلات فعلي اين نرم‌افزار وجود ندارد اما ارائه نسخه‌هاي بعدي آن نيازمند درخواست از سوي همراه اول به عنوان کارفرماست.
به گفته مسولان شركت ارتباطات سيار ايران نمي‌توان آمار دقيقي در رابطه با استفاده و دانلود اين نرم‌افزار ارائه داد چون علاوه بر سايت شركت ارتباطات سيار ايران برخي سايت‌ها نيز اين نرم‌افزار را دانلود كرده و براي كاربران قابل استفاده كرده‌اند.
تمام اين موارد در حالي است كه با گذشت ماه‌ها از ارايه نسخه دوم اين نرم‌افزار دانلود و استفاده از اين نرم‌افزار ملي براي برخي مشتركان همچنان مشكل‌ساز بوده به گونه‌اي كه در حال حاضر برخي از مشتركان كه نرم‌افزار مذكور را دانلود كرده بودند و بعضا گوشي آن‌ها نيز امكان ارسال پيام با فونت فارسي را ندارد به پرداخت ۲۲۲ ريال براي ارسال پيامك لاتين تن داده‌ و در واقع پرداخت هزينه‌ي اضافي را ترجيح مي‌دهند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا