می‌دانستم استقلال قهرمان نمی‌شود

آقای روشن استقلال در دوسال گذشته نتایج خوبی نگرفته است. تیمی که همیشه مدعی قهرمانی بود، امروز شانس کمی برای کسب سهمیه دارد. اول آنکه من دو هفته‌ای است که قول دادم صحبتی نکنم تا شاید این تیم سهمیه بگیرد. قبلا هم گفته بودم که استقلال مشکلات زیادی دارد. من به مسئولان این تیم پیشنهاد …

آقای روشن استقلال در دوسال گذشته نتایج خوبی نگرفته است. تیمی که همیشه مدعی قهرمانی بود، امروز شانس کمی برای کسب سهمیه دارد.
اول آنکه من دو هفته‌ای است که قول دادم صحبتی نکنم تا شاید این تیم سهمیه بگیرد. قبلا هم گفته بودم که استقلال مشکلات زیادی دارد. من به مسئولان این تیم پیشنهاد دادم به هیچ عنوان قلعه‌نویی را برکنار نکنند تا نشان دهد چند مرده حلاج است.
قلعه‌نویی در گذشته نتایج خوبی در لیگ گرفته است. آیا هنوز هم نیاز دارد که خودش را ثابت کند؟
ایشان همیشه با پول، بازیکنان و هواداران زیاد نتیجه گرفته‌اند. حالا که این تیم مشکلاتی را در این زمینه‌ها داشته، می‌بینید که نتیجه هم نگرفته است.
شما از معدود افرادی بودید که در ابتدای فصل از مشکلات استقلال گفتید.
همان ابتدای فصل و زمانی‌که این تیم در صدر جدول بود گفتم که مشکلات را برطرف کنید تا نتیجه بگیرید ولی کاری نکردند. من نمی‌خواستم صحبت کنم تا قلعه‌نویی که سرمربی تیم بود فکر نکند ما با او دشمن هستیم. مطمئن بودم این تیم قهرمان نمی‌شود و سهمیه هم نمی‌گیرد. همه این روزها علیه استقلال صحبت می‌کنند ولی من سکوت کرده‌ام چون الان نوشدارو پس از مرگ سهراب است. همه این‌ها که صحبت می‌کنند در ابتدای فصل از قهرمانی استقلال می‌گفتند.
یعنی شما تذکرات لازم را دادید؟
بله ولی متاسفانه آقایان خودشان را دست بالا گرفتند و گفتند شما اشتباه می‌کنید. در همان روزها گفتم که اگر مشکل من هستم سکوت می‌کنم تا نتیجه بگیرید.
مشکلاتی که گفتید چه بود؟
استقلال چند مشکل اساسی دارد که آقایان می‌توانند به باشگاه بچسبانند. من گفتم وقتی وزیر می‌گوید یک میلیارد بدهید و شما زیر و رو یک میلیارد و چهارصد میلیون می‌دهید به مشکل می‌خورید. آقایان قول دادند ولی نتوانستند به آن عمل کنند. درباره ناهماهنگی کادرفنی گفتم البته به آقای زرینچه و دوستان کاری ندارم مشکلم با برخی آقایان است که آقای قلعه‌نویی با خود به تیم‌های مختلف می برد تا چیزی هم گیر این ها بیاید. مشکل سوم تیم، جوانگرایی است. رفته‌اند از تیم‌های مختلف جوانان را آورده‌اند که دوست داشتند استقلالی شوند و پولی گیرشان بیاید، این‌ها وقتی جلوی جوانانی‌ که در تیمی از شهر خودشان بازی می‌کنند و به آن تعصب دارند قرار می‌گیرند، کم می‌آورند. جوانان فعلی استقلال اگر پول نگیرند بازی نمی‌کنند. مشکل بعدی کرار‌جاسم بود که شخصیت استقلال را زیر سوال برد. اگر استقلال کرار را بیرون می‌کرد به مشکل بر نمی‌خورد  ولی فقط خواستند بازی کند تا نتیجه بگیرند.
درحالی‌که هدایتی و بهنام پیشرو برسر خرید پرسپولیس دعوا دارند و هرکدام معتقدند این تیم مال آن‌هاست، استقلال مشتری ندارد. به نظرتان چه مشکلاتی باعث می‌شود این تیم خریداری نداشته باشد؟
البته من شنیدم قرار است این تیم را اجاره دهند و می دانم که عده‌ای به دنبال اجاره این باشگاه هستند. از طرف مقابل تشکر می‌کنم که می‌خواهند پرسپولیس را بخرند ولی به نظرم استقلالی‌ها باهوش‌تر عمل کردند. آن‌ها صبر کردند ببینند هدایتی با پرسپولیس چه می‌کند و وقتی مشکلات را برطرف کرد وارد شوند.
از خریدار استقلال حمایت می‌کنید؟
اگر از کره ماه بیاید حمایت نمی‌کنیم. دوستان و بزرگان باید بنشینند جلسه بگذارند تا تصمیم بگیریم چه کسی بیاید. اگر ایشان از کره ماه بیاید مطمئن باشید همه به او می پرند.
بحث‌هایی هم درباره خرید استقلال توسط خشایار محسنی مطرح شده است.
خوشبختانه حراست وزارت ورزش خشایار محسنی را خواسته و خیلی روشن و واضح سابقه او را به خودش گفته است. آنقدر خوب گفته که خودش هم تعجب کرده است. این آدم چون ناسالم بوده، می‌تواند خودش را اصلاح کرده و وارد عرصه شود تا بنده و امثال بنده حمایتش کنیم. این آقا دلال بوده و همراه با فتح ا… زاده مشکلاتی بر سر جذب الونگ داشتند که بین خودشان حل کردند و نمی‌خواهم این قضیه را باز کنم. فقط بداند که اگر به عنوان دلال بیاید حمایت نخواهد شد.
فکر می‎کنید استقلال سهمیه بگیرد؟
الان صحبت کردن درباره این مسئله از پشت خنجر زدن است. اجازه بدهید در پایان فصل در این باره صحبت‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا