ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در کسب و کار دانش بنیان

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و اولین المپیاد ملی دانشجویی کسب و کار اظهار داشت: طی چند سال گذشته در کشور، کارهای ماندگاری در راستای توسعه دانش صورت گرفته است که باید قدردان دست اندرکاران فعالان این بخش باشیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و اولین المپیاد ملی دانشجویی کسب و کار اظهار داشت: طی چند سال گذشته در کشور، کارهای ماندگاری در راستای توسعه دانش صورت گرفته است که باید قدردان دست اندرکاران فعالان این بخش باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در هر مقطعی مولفه تولید ثروت در دنیا تفاوت داشته است ، تصریح کرد: در یک دوره ای کشاورزی و صنعت مؤلفه اصلی بوده است اما امروز اقتصاد دانش بنیان تبدیل به اصلی ترین مؤلفه تولید و ثروت در دنیا شده است و کشورها با بهره گیری از این مؤلفه توانسته اند مشکلات اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی حل کنند.
وی گفت: امروزه زنجیره توسعه اقتصادی نیازمند فن آفرینی است که هدف اصلی آن تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات دانش بنیان و در نهایت تولید ثروت در راستای رفاه جامعه است.
وی با اشاره به نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد نوآوری در کشور تصریح کرد: وزارتخانه هایی که مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی و صنعتی فعالیت می کنند از دستاورد های وزارت علوم بهره می برند و چرا که توفیقات وزارت علوم باعث رونق اقتصاد دانایی محور و شکل گیری کسب و کارهای دانش محور می شود.
واعظی با تاکید بر این لزوم برنامه ریزی در زمینه بهره مندی از توان علمی نخبگان کشور گفت: خوشبختانه در کشورا از نیروهای با استعداد و نخبه فراوانی بهره مند هستیم که باید بستر های لازم را در جهت تحقق ایده هایشان فراهم کنیم.
وی شناسایی نیروهای نخبه ، تعامل با آنان و تلاش برای حل مسائل و نیازهای نخبگان را از مهمترین اقدامات در راستای ایجاد انگیزه میان آنان دانست و افزود: توسعه علمی و تحقیقاتی کشور روند بسیار مطلوبی را در حال طی کردن است و بدون شک؛ سرمایه گذاری در این عرصه می تواند باعث ایجاد ثروت و خودکفایی علمی کشور شود که اولین اثر آن ایجاد اعتماد به نفس در میان ملت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از شرکتهای دانش بنیان نوپا را برای تجاری سازی ایده های نو لازم دانست و در پایان گفت: باید در راستای فرهنگ سرمایه گذاری بر روی کسب و کار های شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کرده و از سرمایه گذارانی که سرمایه های خود را برای توسعه فناوری صرف می کنند و ریسک ان را می پذیرند حمایت کرده تا به ترویج این فرهنگ کمک کنیم.
وی در پایان بر همکاری هر چی بیشتر نزدیک با شهرکهای علمی و تحقیقاتی با دولت و صنعت تاکید کرد و گفت: در وزارت ارتباطات سه بخش اساسی در ارتباط با موضوع فن آفرینی داریم که عبارتند از CT، IT و فضا ؛ که استحکام و پیوستگی این سه گروه باعث رونق این حوزه می شود.
لازم به ذکر است جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان اولین جشنواره حوزه کارآفرینی به ابتکار شهرک علمی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است که این رویداد با ایجاد فضای رقابتی و جذاب ، تلاش دارد فرآیند تجاری سازی و توسعه فن آفرینی را تسهیل کند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا