نکاتی که باید در زمان خرید میکروفون‌ بی سیم و بلوتوثی به آن توجه کنید

یکی از انواع میکروفون‌هایی که می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید، میکروفون بی سیم و بلوتوثی است. خرید میکروفون بی سیم به شما این امکان را می‌دهد تا آزادی عمل بسیار زیادی داشته باشید و انعطاف پذیری بیشتری در حین ضبط صدا یا صحبت کردن داشته باشید.

این نوع میکروفون‌ها برای مصارف مختلفی مانند سخنرانی، پادکست، ضبط ویدیو، کارائوکه و… کاربرد دارند. اگر قصد دارید تا از میکروفون بیسیم استفاده کنید، در زمان خرید میکروفون بیسیم یا بلوتوثی به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین میکروفون بلوتوثی را متناسب با نیاز خود خریداری کرده و از این دسته از محصولات استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات مهم برای خرید میکروفون بیسیم آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید میکروفون بیسیم

اگر قصد خرید میکروفون بلوتوثی و بی سیم دارید، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا بتوانید بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. اگر بخواهیم شما را با این نکات آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع کاربرد

اگر قصد خرید میکروفون بی سیم بلوتوثی دارید، در وهله اول و به عنوان اولین قدم باید مشخص کنید که به دنبال چه نوع میکروفونی هستید. امروزه شرکت‌هایی که در زمینه تولید میکروفون‌های بی سیم و بلوتوثی فعال هستند، این دسته از محصولات را در انواع مختلفی از جمله هدست، یقه ای، دستی و… تولید می‌کنند.

نکاتی که باید در زمان خرید میکروفون‌ بی سیم و بلوتوثی به آن توجه کنید

هر کدام از این نوع میکروفون‌ها برای مصارف خاصی مناسب بوده و شما باید متناسب با نیاز خود محصول مناسبی را خریداری کنید. به عنوان مثال میکروفون‌های هدست برای ضبط پادکست یا صحبت کردن آنلاین مناسب هستند، در حالی که میکروفون‌های دستی برای سخنرانی یا اجراهای زنده مناسب‌تر هستند. از طرف دیگر میکروفون‌های یقه ای، که به عنوان میکروفون‌های لاوالیر نیز شناخته می‌شوند، میکروفون‌های کوچکی هستند که می‌توان آن‌ها را به یقه لباس وصل کرد. آن‌ها اغلب برای ضبط صدا در برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و مصاحبه‌ها استفاده می‌شوند.

کیفیت صدا و مشخصات فنی

کیفیت صدا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در زمان خرید میکروفون بیسیم به آن توجه کنید. میکروفون‌های باکیفیت می‌توانند صدا را واضح و بدون نویز ضبط می‌کنند. برای این که بتوانید اقدام به خرید یک میکروفون بلوتوثی و بی سیم کنید که کیفیت صدای قابل توجهی داشته باشد، نیاز است تا میکروفونی را خریداری کنید که پاسخ فرکانسی گسترده‌ای داشته باشند تا بتوانند تمام فرکانس‌های صدای انسان را ضبط کنند. پاسخ فرکانسی در واقع به محدوده فرکانس‌هایی که میکروفون می‌تواند ضبط کند اشاره دارد. هر چه این محدوده وسیع‌تر باشد، کیفیت صدا بهتر خواهد بود. برای ضبط صدا با کیفیت بالا، به میکروفونی با پاسخ فرکانسی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز نیاز دارید.

همچنین نکته دیگری که برای بررسی مشخصات فنی میکروفون بیسیم باید به آن توجه داشته باشید نسبت سیگنال به نویز است. هر چه این نسبت بالاتر باشد، کیفیت صدا بهتر خواهد بود. برای ضبط صدا با کیفیت بالا، به میکروفونی با نسبت سیگنال به نویز ۶۰ دسی بل یا بیشتر نیاز دارید.

برد و پایداری اتصال بلوتوث

میکروفون‌های بی سیم و بلوتوثی با فناوری‌های مختلف بلوتوث تولید می‌شومد که بردهای مختلفی دارند. اگر قصد دارید از میکروفون در فضای باز استفاده کنید، باید میکروفونی با برد بالا انتخاب کنید. همچنین، پایداری اتصال نیز بسیار مهم بوده و باید در زمان خرید میکروفون بی سیم به این موضوع توجه داشته باشید. علاوه بر این مسئله شما باید میکروفونی را انتخاب کنید که در برابر تداخل امواج رادیویی مقاوم باشد.

نکته‌ای که برای خرید یک میکروفون یقه ‌ای بلوتوثی برای گوشی باید به آن توجه کنید، نسخه بلوتوث موجود در آن است. میکروفون‌هایی که بلوتوث مورد استفاده در آن ورژن و نسخه جدیدی دارند، برد و پایداری اتصال بهتری را ارائه می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به دنبال میکروفونی با حداقل نسخه بلوتوث ۵.۰ بگردید.

نکاتی که باید در زمان خرید میکروفون‌ بی سیم و بلوتوثی به آن توجه کنید

برد بلوتوث از دیگر نکاتی است که برای خرید این دسته از محصولات لازم است به آن توجه کنید. برد بلوتوث به حداکثر فاصله‌ای که میکروفون می‌تواند به دستگاه بلوتوثی شما بدون افت کیفیت صدا وصل شود، اشاره دارد. برای استفاده در فضاهای بزرگ‌تر، به میکروفونی با برد بلوتوث ۱۰ متر یا بیشتر نیاز دارید.

عمر باتری

میکروفون‌های بی سیم و بلوتوثی با باتری کار می‌کنند. عمر باتری یکی از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید از میکروفون برای مدت طولانی استفاده کنید، باید میکروفونی با عمر باتری بالا انتخاب کنید. برای استفاده طولانی مدت، پیشنهاد ما این است که به دنبال خرید میکروفون بی سیم باشید که عمر باتری ۵ ساعت یا بیشتر داشته باشد. لازم به ذکر است که برخی از میکروفون‌ها از باتری‌های قابل شارژ داخلی و برخی دیگر از باتری‌های قلمی استفاده می‌کنند.

قابلیت‌ها و فناوری‌های اضافی

شرکت‌های تولید کننده میکروفون‌های بی سیم همواره در تلاش هستند تا محصولات خود را با تکنولوژی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای تولید کنند. از مهم‌ترین قابلیت‌ها و فناوری‌های اضافی در برخی از میکروفون‌های بلوتوثی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف نویز: تکنولوژی حذف نویز می‌تواند نویزهای ناخواسته محیطی مانند صدای باد و ترافیک را از صدای ضبط شده شما حذف کند.
  • امکان اتصال به چند دستگاه: برخی از میکروفون‌های بلوتوثی می‌توانند به طور همزمان به چند دستگاه بلوتوثی متصل شوند.
  • فیلتر نرم کنندگی صدا: یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که در برخی از میکرفون های بی سیم وجود دارد، فیلتر نرم کننده صدا است که به عنوان فیلتر برش فرکانس بالا نیز شناخته می‌شود. این تکنولوژی فرکانس‌های بالای صدای شما را کاهش می‌دهد. این می‌تواند به کاهش صداهای با فرکانس بالا و بهبود کیفیت کلی صدای شما کمک کند.

برند تولید کننده

یکی دیگر از مواردی که برای خرید میکروفون بی سیم باید به آن توجه داشته باشید، برند تولید کننده این دسته از محصولات است. از مهم‌ترین برندهای فعال در حوزه تولید میکروفون بلوتوثی و بی سیم می‌توان به بویا، سونی، Shure، Sennheiser، Rode و… اشاره کرد.

بهترین روش خرید میکروفون بی سیم و بلوتوثی

اگر علاقه‌مند به خرید میکروفون بیسیم هستید، ما در وب سایت صدا استور این امکان را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید با کم‌ترین قیمت برای خرید میکروفون بیسیم و بلوتوثی اقدام کرده و از این دسته از محصولات برای ضبط صدا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا