نینتندو گیم بوی ؛ استفاده جالب از اسباب بازی به عنوان دستگاه عیب یابی وسیله نقلیه! (+فیلم و عکس)

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما استفاده از کنسول دستی نینتندو گیم بوی کالر یا گیم بوی ادونس به عنوان بستری برای یک ابزار تشخیصی ایده فوق العاده به نظر می رسید.

موبنا – شرکت نینتندو ۱۱۸.۶۹ میلیون دستگاه از کنسول های گیم بوی و گیم بوی کالر و ۸۱.۵۱ میلیون دستگاه گیم بوی ادونس فروخت که آنها را به یکی از محبوب ترین سخت افزارهای گیمینگ در جهان تبدیل کرد.

نینتندو گیم بوی

در اوایل دهه ۲۰۰۰، یک کیت ویژه به این دستگاه ها اجازه داد تا به عنوان ابزارهای تشخیصی برای برخی از اسکوترهای شرکت های آپریلیا، پژو و سوزوکی عمل کنند.

استفاده از کنسول قابل حمل گیم بوی به عنوان یک ابزار تشخیصی

تجهیزات شامل یک دستگاه گیم بوی کالر یا گیم بوی ادونس (با توجه به سال) با یک کارتریج که یک سیم از آن خارج می شد و یک جفت کابل می شد. یکی از آنها به واحد کنترل پیشرانه و دیگری به سامانه ترمز متصل می شد.

 

پس از برقراری همه اتصالات، کنسول دستی نینتندو به یک ابزار تشخیصی کاملا کاربردی تبدیل می شد. ویدیوی بالا سرعت پیشرانه، موقعیت دریچه گاز، و عملکردهای دما را نشان می دهد. این سامانه می توانست همچنین کدهای خطا را خوانده و پاک کند. مکانیک ها می توانستند محرک ها را فعال کنند تا از کارکرد درست سامانه جرقه زنی، انژکتورها و پمپ ها چه از نظر الکتریکی و چه مکانیکی اطمینان حاصل کنند.

افزون بر تشخیص مشکلات، این ابزار همچنین می توانست واحد کنترل الکترونیکی یا ئی سی یو را نیز به روز کند.

ایده ای جالب توجه از شرکت اُربیتال

شرکت اُربیتال این کیت ها را توسعه داد و یک ابزار به روز رسانی آنلاین برای بهبود آنها ارائه کرد. از این رو، امکان دانلود نسخه های جدید و بارگذاری آنها از طریق یک کابل متصل به گیم بوی و کامپیوتر شخصی وجود داشت.

نینتندو گیم بوی

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما استفاده از کنسول دستی نینتندو گیم بوی کالر یا گیم بوی ادونس به عنوان بستری برای یک ابزار تشخیصی ایده فوق العاده به نظر می رسید. برای هر شرکت کیت ویژه ای عرضه شده بود و این تنها مورد منحصر به فرد بود. از این رو، مکانیک می توانست از هر کنسول دستی موجود استفاده کند. آنها ارزان و در دسترس بودند و یافتن یکی از آنها آسان بود.

حتی امروزه، علاقمندان حاضر به پرداخت هزینه ای زیاد برای کیت های تشخیص اربیتال هستند. طرفداران گیم بوی آنها برای کامل کردن مجموعه های خود به دنبال آنها هستند، در شرایطی که صاحبان اسکوترهای پژو، آپریلیا و سوزوکی برای کار با وسیله نقلیه خود آنها را می خواهند. مالکان اسکوتر باید درست نمونه مناسب با مدل اسکوتر خود را پیدا کنند که همین مساله قیمت کیت ها را افزایش می دهد.

کاربری در انجمن گیم بوی قیمت ۳۰۰۰ دلاری برای نسخه کامل پژو ارائه کرده است. پستی در سال ۲۰۰۷ در انجمن آپریلیا نیز نشان می دهد که فردی ۴۰۰ یورو برای خرید یک کیت آپریلیا پرداخت کرده است. ویدیوی زیر کیت های مخصوص آپریلیا و سوزوکی را نشان می دهد.

 

پس افزون بر انجام بازی های مورد علاقه خود می توانید از کنسول های بازی گیم بوی برای بررسی و عیب یابی اسکوتر خود نیز استفاده کنید.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا