مانیتور سامسونگ یا ایسوس؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

روزبه‌روز گیم‌ها و بازی‌های پیشرفته‌تری با گرافیک بهتر وارد دنیای گیمینگ می‌شوند و گیمرهای فراوانی را در سراسر جهان به خود مجذوب می‌کنند.

با این وجود رقم زدن یک تجربه گیمینگ عالی و اجرای این بازی‌های حرفه‌ای نیازمند تجهیزاتی مناسب است. چه تجهیزاتی مهمتر از مانیتور که کاربران از طریق آن با گیم ارتباط برقرار می‌کنند و وارد دنیای جذاب آن می‌شوند؟ به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد عرضه انواعی از مانیتور گیمینگ بوده‌ایم. تولیدات دو برند مطرح ایسوس و سامسونگ در میان کلیه تولیدات موجود در این زمینه از بقیه موارد بهتر عمل کرده‌اند و از این رو اغلب افراد در هنگام خرید مانیتور به سراغ یکی از آن‌ها می‌روند. اما کدام یک برای گیمینگ بهتر است؟ در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌ها به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

مانیتور سامسونگ

کمپانی سامسونگ از معروف‌ترین کمپانی‌ها و تولیدکنندگان جهانی در زمینه آی‌تی به حساب می‌آید که همه با محصولات آن آشنا هستند یا از آن‌ها استفاده کرده‌اند. تولیدات درجه یک این برند در زمینه گوشی هوشمند، تلویزیون و مانیتور از نمایشگرهای باکیفیتی برخوردار هستند و تمامی استانداردهای لازم در تهیه آن‌ها رعایت شده است. مانیتور سامسونگ هم بالطبع محصولی قابل اعتماد برای اجرای انواع بازی‌های محبوب امروزی از جمله Call of duty است. از ویژگی‌های مهم مانیتور گیمینگ آن می‌توان به نمونه‌های مختلف اشاره کرد که خرید را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند. برای مثال ممکن است کاربری به دنبال مانیتور گیمینگ ۲۴ اینچ باشد و کاربر دیگر ۳۲ اینچ، این افراد می‌توانند نمونه دلخواه را از میان تولیدات سامسونگ پیدا کنند. همچنین رزولوشن بالا و نمایش باکیفیت رنگ‌ها از دیگر ویژگی‌های تولیدات این برند است که در کنار انحنای طبیعی و استاندارد مانیتورها موجب دید بهتر گیمر می‌شوند.

مانیتور ایسوس

ایسوس یکی از برندهای سرشناس و شناخته شده در زمینه عرضه انواع لوازم آی‌تی به‌ویژه لپ‌تاپ، مانیتور و کامپیوتر است. تولیدات این برند معروف از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند و به این ترتیب در بسیاری از موارد در صدر جدول بهترین‌های جهانی قرار می‌گیرند‌. دلایل مختلفی موجب محبوبیت مانیتور گیمینگ ایسوس شده است. برای مثال بسیاری از تولیدات که به‌صورت ویژه برای اهداف گیمینگ طراحی شده‌اند، دارای نرخ نوسازی ۳۶۰ مگاهرتز هستند. همچنین تعدادی از نمونه‌های مخصوص گیمینگ دارای ابعاد بزرگ و منحنی از جمله ۳۵ اینچ با پنل IPS هستند. در نتیجه برای رقم زدن یک تجربه گیمینگ لذت‌بخش انتخابی عالی خواهند بود.

مانیتور سامسونگ یا ایسوس؟

مانیتور سامسونگ یا ایسوس؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

در مجموع می‌توان مانیتور سامسونگ و مانیتور ایسوس را هر دو از بهترین مانیتورهای گیمینگ دانست چراکه هر دو توسط برندهای معروف و معتبر بر اساس استانداردهای جهانی طراحی می‌شوند. با این وجود در بعضی موارد خاص دارای تفاوت‌هایی هستند و آشنایی با این تفاوت‌ها به کاربران در خرید گزینه بهتر کمک می‌کند.

رنگ

رنگ تصاویر، نور و کیفیت از لحاظ کنتراست و عمق رنگ از ویژگی‌های مهم در هنگام خرید مانیتور به حساب می‌آیند که باید مورد توجه کاربران قرار گیرند. به طور خلاصه در اغلب نمونه‌های مانیتور ایسوس درجه کیفی رنگ در مقایسه با مانیتور سامسونگ بهتر است. عواملی نظیر وضوح رنگ در بیشتر تولیدات ایسوس تحسین برانگیز است و از جهتی رنگ‌ها طبیعی‌تر هستند. برای مثال در گیم‌های پیشرفته واقع‌گرایانه و طبیعی، کیفیت رنگ‌ها هم به همین شکل واقع‌گرایانه هستند و تجربه‌ای متفاوت را نسبت به مانیتورهای معمولی رقم می‌زنند. همچنین به دلیل کیفیت بالای رنگ‌های تصاویر، با استفاده از مانیتور گیمینگ ایسوس در مقایسه با سامسونگ از جهات بیشتری می‌توان به نمایشگر دید واضح داشت.

رزولوشن

در هنگام خرید مانیتور گیمینگ، یکی از نکات مهم توجه به رزولوشن مانیتور است. در اکثر موارد شاهد ارائه رزولوشن‌های بیشتر و بالاتری از مانیتور سامسونگ در مقایسه با مانیتور ایسوس هستیم. اگرچه هر دو در طراحی محصولات خود بر کیفیت تصویر و رزولوشن بالا دقت بسیاری داشته‌اند اما در اغلب نمونه‌ها رزولوشن و بالطبع وضوح بیشتر تصاویر در مانیتورهای گیمینگ سامسونگ دیده می‌شود.

کیفیت

به طور کلی مانیتور سامسونگ و ایسوس هر دو دارای درجه کیفی بالایی هستند. با این وجود مانیتورها و حتی کلیه محصولات سامسونگ به ماندگاری بالا معروف هستند و بالطبع انتظار می‌رود که سالیان درازی مورد استفاده کاربر قرار گیرند. در مقابل مانیتورهای ایسوس از لحاظ نوع و کیفیت تصویر برتری را از آن خود کرده‌اند. همچنین مانیتورهای گیمینگ این برند از لحاظ بالا بودن نرخ نوسازی توانسته‌اند به بهترین مانیتورهای گیمینگ در بازار تبدیل شوند.

در ضمن در خصوص کیفیت طراحی ظاهری و اندازه هم دارای تفاوت‌های مهمی هستند. مانیتورهای سامسونگ اغلب دارای ابعاد و اندازه‌های کوچکتر به همراه فریم‌های باریک‌تر هستند. در حالی که مانیتورهای ایسوس دارای ابعاد بزرگتر و اکثراً در نمونه‌های منحنی با هدف دید بهتر هستند.

قیمت

مانیتور سامسونگ یا ایسوس؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

در مجموع قیمت مانیتورهای گیمینگ به نوع، امکانات، ابعاد، رزولوشن و سایر موارد مشابه بستگی دارد. به این ترتیب نمی‌توان قیمت دقیق و اختلاف زیادی را بین محصولات این دو برند در نظر گرفت. با این وجود اغلب تولیدات سامسونگ با توجه به کیفیت بالا و ماندگاری طولانی مدتی که دارند، دارای قیمت بالاتری هم هستند. در نتیجه مانیتور گیمینگ ایسوس را می‌توان با قیمت نسبتاً مناسب‌تر و بهتری خریداری کرد. البته شایان ذکر است که نمونه‌های برتر و خاص تولیدات این برند هم دارای قیمت بالایی هستند و نمونه‌های ساده‌تر از قیمت به‌صرفه‌ای برخوردار می‌باشند.

تنوع

هر دوی برندهای مذکور سال‌های زیادی است که در زمینه تولید انواع لوازم آی‌تی تخصص و تجربه دارند و بالطبع در این سال‌ها محصولات گوناگونی را هم عرضه کرده‌اند. با این وجود تنوع محصولات ایسوس در مقایسه با سامسونگ در زمینه مانیتور بیشتر است چراکه این برند تمرکز زیادی در خصوص عرضه انواع مانیتور و لپ تاپ داشته است. در حالی که برند سامسونگ در خصوص عرضه سایر لوازم از جمله گوشی‌های هوشمند هم تمرکز زیادی داشته و از این رو محصولات آن در زمینه مانیتور محدودتر هستند.

در انتها هر کاربر می‌تواند به‌راحتی با توجه به نکات و تفاوت‌های مهم در خصوص این دو برند سازنده بهترین مانیتورهای گیمینگ به خرید محصولات مانیتور هر یک اقدام کند. در مجموع اگر کیفیت رنگ و نرخ نوسازی در کنار قیمت و ابعاد برای شما اهمیت بیشتری دارد، مانیتور ایسوس بهتر خواهد بود. اگر ماندگاری، کیفیت کلی تصویر، فریم‌های باریک و سایر موارد مشابه مهمتر هستند، مانیتور سامسونگ گزینه مناسبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا