یک مثال جالب و واقعی از بازار رقابتی خودرو (+عکس)

قطعا ایونیک ۶ یکی از متفاوت ترین محصولات هیوندای تا به امروز است. این سدان اکنون مدل ۲۰۲۴ خود را روانه بازارهای مختلف می کند و جالب آنکه در آمریکا مدل سال در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ حدود ۴۱۰۰ دلار یا ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

موبنا – سخنگوی هیوندای نیز در مصاحبه با دو نشریه معتبر خودرویی در آمریکا این موضوع را تایید کرده است.

بدین ترتیب، ایونیک ۶ با برچسب قیمتی ۳۷۵۰۰ دلار در تریم پایه عرضه می شود، البته حدود ۱۱۱۵ دلار نیز هزینه های تحویل و جابجایی به این عدد اضافه می شود تا مشتری با پرداخت ۳۸۶۱۵ دلار این محصول را تحویل بگیرد.

ایونیک ۶ به واسطه طراحی متفاوتی که دارد، موافقان و مخالفان بسیاری را نیز درگیر نقدهای کارشناسانه کرده است. این خودرو در ستون آخر شیبی جسورانه را میزبانی می کند که مخاطب را به یاد خودروهای کلاسیک سیتروئن می اندازد اما به هر ترتیب، این یکی از متفاوت ترین طراحی های مهندسان هیوندای بوده است.

تریم اس ائی یا همان پایه از باتری ۵۳ کیلووات ساعت با برد حرکتی ۳۸۶ کیلومتر استفاده می کند. مشتریان می توانند باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت را در حالت آپشن سفارش دهند که قیمت را به ۴۳۵۶۵ دلار می رساند(در این تریم موتور الکتریکی با محور عقب در ارتباط است)

تریم اس ئی در مدل مجهز به سامانه تمام چرخ محرک یا دو موتور الکتریکی با بسته باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت از ۴۷ هزار دلار قیمت می خورد که در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ خود حدود ۳۰۵۰ دلار ارزان تر شده است!

هیوندای آیونیک ۶ تریم های SEL و لیمیتد مدل ۲۰۲۴ در مقایسه با مدل سال قبل حدود ۲۴۵۰ دلار ارزان شده اند.

تریم اس ئی ال در نسخه موتور عقب از ۴۳۵۶۵ دلار شروع می شود و لیمیتد در نسخه موتور عقب از ۵۱۲۶۵ دلار. برد حرکتی این تریم ها(نسخه برد طولانی) با رینگ های آلومینومی ۱۸ اینچی حدود ۵۸۰ کیلومتر است.

نسخه مجهز به ۲ موتور الکتریکی این تریم ها نیز به ترتیب از ۴۹۸۹۵ دلار و ۵۴۷۶۵ دلار آغاز می شود که هر کدام ۲۴۵۰ دلار ارزان تر از سال قبل هستند! برد حرکتی این تریم ها( با سامانه تمام چرخ محرک) با رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی حدود ۵۰۸ کیلومتر است.

هیوندای دلیل این کاهش قیمت به رغم بهبود مدل را به مقیاس و بازده خط تولید خود مرتبط می داند اما کارشناسان آن را پاسخی به کاهش قیمت محصولات تسلا دانسته اند. هیوندای سهم خود را از بازار خودرو آمریکا می خواهد و در این رقابت از ابزار کاهش و کنترل قیمت نیز در راستای راهبردهای خود استفاده می کند.

هیوندای آیونیک ۶

هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6
هیوندای ایونیک 6

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا