کوروت ئی-ری ؛ تغییرات جدید در پیشرانه غران این کوروت (+عکس)

کوروت یکی از مهم ترین برندهای خودرویی آمریکا و همچنین صنعت بین المللی خودرو است که از دهه ۵۰ میلادی تا کنون نسل ها و مدل های مختلفی از آن روانه بازار شده است.

موبنا – این روزها با معرفی ئی-ری ۲۰۲۴ بار دیگر مخاطبان کوروت فرصت این را به دست آورده اند تا یک عضو جدید و فناورانه از کوروت را ملاقات کنند. این نامگذاری شباهت زیادی به کوروت افسانه ای استینگری دارد اما استفاده از کلمه E خبر از تغییرات جدید در پیشرانه غران این کوروت می دهد.

کوروت ئی-ری ؛ فرمول ارزان شورولت برای یک شروع آتشین! (+عکس)

شورولت کوروت ئی-ری مجهز به پیشرانه هیبریدی است که ترکیبی از تپنده ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و تک موتور الکتریکی است. این قلب الکتریکی برابر با ۱۶۰ اسب بخار و ۱۶۹ نیوتن متر را وارد چرخه عملکرد خودرو می کند تا مجموع خروجی برابر با ۶۵۵ اسب بخار و گشتاور ۸۰۷ نیوتن متر باشد.

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از بسته باتری ۱.۹ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می شود. برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی کامل فقط ۵ کیلومتر با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت است.

نوشته های مشابه

برچسب پایه کوروت ئی-ری برابر با ۱۰۷ هزار دلار است.

کوروت ئی-ری رکورد بسیار چشمگیر ۲.۵ ثانیه را برای شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر در اختیار دارد. با این رکورد، کوروت بسیار از رقبای قدرتمند خود از جمله بوگاتی شیرون ، اکورا و فراری را به چالش می کشد که در مقام مقایسه قیمت های چند برابری دارند.

اما راز این رکورد موفق به سیستم لانچ کنترل هوشمند الکتریکی مربوط می شود که با فشار پدال حدود ۱۳۹۳ نیوتن متر گشتاور چرخ های جلو را به چرخش در می آورد و موتور الکتریکی هماهنگ با پیشرانه بنزینی عمل می کند تا سرعت ئی-ری به ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت برسد. در این مرحله موتور الکتریکی از مدار خارج می شود و کوروت تنها با پیشرانه بنزینی به کار خود ادامه می دهد.

کوروت ئی-ری با توجه به سیستم پیشرفته تورک وکتورینگ خود که براساس سیستم ترمز عمل می کند و همچنین سیستم تعلیق اسپرت، در پیچ ها عملکردی عالی دارد. اینجا کاملا می توان عملکرد سیستم تمام چرخ محرک الکتریکی را درک کرد.

سیستم ترمز در محور جلو مجهز به کالیپر ۶ پیستونه و در محور عقب ۴ پیستونه کربن سرامیک است. لاستیک های جلو ۲۷۵ و عقب در اندازه ۳۴۵ روی خودرو نصب هستند.

فضای داخل کابین کوروت ئی-ری تفاوت خاصی با کوروت سی۸ استاندارد ندارد. از فناورانه ها نیز باید به نمایشگر اصلی ۱۲ اینچی لمسی با نرم افزار جدیدتر که درک دقیق تری از نقشه های گوگل دارد، اشاره کنیم.

در بخش جعبه دنده کوروت ئی-ری از نمونه ۸ سرعته دوکلاچه استفاده شده است. شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر گزارش شده است. بیشینه سرعت نیز ۲۹۰ کیلومتر برساعت است.

شورولت کوروت ئی-ری

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا